خانه تکنولوژي بازار پوشش‌های هوشمند و عوامل تاثیرگذار بر آن

بازار پوشش‌های هوشمند و عوامل تاثیرگذار بر آن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: پوشش‌های هوشمند حوزه بسیار نوظهوری محسوب می‌شود که به‌صورت مستمر در حال توسعه بوده و بخشی از این پیشرفت به دلیل تولید در حوزه فناوری‌نانو و مواد پیشرفته است. پوشش‌های هوشمند می‌توانند در برابر عوامل محیطی نظیر استرس، فشار، دما، محرک‌های زیستی و تابش از خود پاسخ دهند.
عامل اصلی بروز رفتار پاسخ در برابر محرک‌های خارجی، استفاده از نانوپرکننده‌های هوشمند چند کاره در ماتریکس پلیمری است. با این کار این مواد قادر به پاسخ‌دهی خواهند بود. مثال‌هایی از پوشش‌های هوشمند شامل سامانه‌های ابرآبگریز، سیستم‌های با قابلیت خودترمیمی و رسانا است.
به دلیل تحقیقات انجام شده در این حوزه، مواد جدیدی در حال توسعه است که وقتی در مقادیر بسیار کم به پوشش اضافه شود می‌تواند ویژگی‌های کاربردی جدیدی به پوشش‌های هوشمند اضافه کند.
نانومواد یکی از این مواد هستند به طوری که ترکیباتی نظیر نانولوله‌کربنی به دلیل خواص رسانایی و خواص فیزیکی که دارند می‌توانند در پوشش‌های هوشمند استفاده شوند. نانورس نیز برای تقویت ساختار پوشش‌های هوشمند استفاده می‌شود که هزینه کمتری نسبت به دیگر مواد دارند.

صنعت الکترونیک و پوشش‌های هوشمند

به دلیل رشد صنعت الکترونیک، تقاضا برای پوشش‌های هوشمند در حال افزایش است. تلفن‌های همراه و دیگر ادوات هوشمند نیز نیازمند پوشش‌هایی با قابلیت خودتمیزشوندگی و خودترمیمی هستند.
در کنار این موضوع، سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش تحقیق و توسعه انجام شده که این کار منجر به رشد بازار در آینده نزدیک خواهد شد.
انواع مختلفی از پوشش‌ها در حال حاضر در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پوشش‌های ضدخوردگی، پوشش‌های خودتمیزشونده، پوشش‌های خود ترمیم‌شونده و پوشش‌های حوزه زیست‌پزشکی اشاره کرد.
صنایعی نظیر بهداشت فردی، هوافضا، بسته‌بندی مواد غذایی، ساختمان، لوازم منزل، خودروسازی و فناوری اطلاعات بیشترین تاثیر را روی بازار و تقاضای بازار پوشش‌های هوشمند خواهند داشت.
کاربرد این پوشش‌ها در بخش نظامی و پزشکی نیز افزایش خواهد یافت. در بخش پزشکی پوشش‌های هوشمند با قابلیت ضدمیکروب و در بخش نظامی پوشش‌های هوشمند با قابلیت ضدخوردگی بیشترین تقاضا را خواهند داشت.
منطقه آسیا اقیانوسیه نقش کلیدی در بازار پوشش‌های هوشمند خواهند داشت که توسعه صنعت الکترونیک در این موضوع نقش کلیدی دارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است