خانه اقتصادی کشورهای حاشیه خلیج فارس 55 میلیارد دلار در صنعت پلاستیک سرمایه گذاری می کنند

کشورهای حاشیه خلیج فارس 55 میلیارد دلار در صنعت پلاستیک سرمایه گذاری می کنند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  نیپنا، ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ ﺍﻟﺴﻌﺪﻭﻥ، ﺩﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﻭ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎﺭﺱ (GPCA) اظهار ﮐﺮﺩ: سرمایه گذاری پتروشیمی های حوزه خلیج فارس در صنعت پلاستیک به حدود 55 میلیارد دلار رسیده است.

صنعت پلاستیک در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

بر اساس این گزارش ، صنایع پلاستیک در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، موسوم به جی سی سی (GCC)،  نزدیک به 40 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و با ایجاد 118 هزار موقعیت شغلی دیگر، به رونق بخش های مرتبط نظیر حمل و نقل دریایی و خدمات وابسته به آن انجامیده است.

السعدون افزود: صنایع پلاستیک کشورهای جی سی سی، با رشد پنج درصدی، به ظرفیت تولید سالانه 27 میلیون و 100 هزار تن دست یافته است که 9 درصد از کل حجم پلاستیک تولیدی جهان را شامل می شود.

بر اساس تازه ترین مطالعات صورت گرفته توسط ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﻭ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎﺭس، تولید پلاستیک کشورهای حوزه خلیج فارس تا پایان دهه جاری میلادی با نرخ ثابت 3.2 درصد افزایش می یابد. پیش بینی این رشد پایدارعمدتا به پروژه های راهبردی در نظر گرفته شده از سوی پتروشیمی های منطقه برمی گردد. موضوعی که به عقیده السعدون به تنوع اقتصادی (economic diversification) هرچه بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس کمک شایانی می کند.

 دبیر کل این انجمن همچنین معتقد است: رشد مطلوب صنایع پلاستیک منطقه گواهی برنگاه بلندمدت مدیران این عرصه است و همچنین قابل اعتماد و پایدار بودن سرمایه گذاری در صنعت پلاستیک را تایید می کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است