خانه خبرنمايشگاه ها نمایشگاه چاپ سه‌بعدی (IRAN 3D Show 2017)

نمایشگاه چاپ سه‌بعدی (IRAN 3D Show 2017)

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: نمایشگاه ۳DShow به دنبال همگانی کردن استفاده از تکنولوژی های ساخت افزودنی و وارد کردن این تکنولوژی ها به زندگی روزمره مردم ایران است. در ۳DShow در قالب بخش های سخنرانی، مسابقه و غرفه های نمایشگاهی سعی در معرفی بهتر دانش ساخت افزودنی و فرصت های آن به جامعه ایران می شود.

۳DShow یک نمایشگاه عمومی است که می خواهد علاقمندان صنعت چاپ افزودنی، فعالان اقتصادی و علمی این زمینه و سرمایه گذاران را در یک مکان جمع کند.

سخنرانی افتتاحیه

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به رسوخ فناوری چاپ سه‌بعدی در صنایع گوناگون، گفت: زمینه‌ساز تحول جدی در فناوری چاپ سه‌بعدی مرهون حضور جوانان تحصیل‌کرده کشور است که به این عرصه و شکل‌گیری کسب‌کارهای نوپا کمک کرده‌اند.

سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چاپ سه‌بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه ‌بعدی ایرانی، با اشاره به نقش این چاپگرها در آینده صنایع و کسب و کارهای گوناگون افزود: فناوری چاپ سه‌ بعدی زمینه‌ساز تحولی جدی در آینده‌ است و رسوخ آن، صنایع گوناگون را در آینده‌ای نزدیک دستخوش تحولی اساسی خواهد کرد.

ستاری، صنعت ساختمان را یکی از حوزه‌هایی عنوان کرد که متأثر از فناوری چاپ سه‌ بعدی است و اظهار کرد: صنعت ساخت‌ و ساز طی سالیان گذشته عمدتا از فناوری‌های جدید بهره‌ نبرده است و عموماً با به ‌کارگیری مصالح و ابزارهای قدیمی، تغییری در این صنعت روی نداده است.

وی ادامه داد: اما ابعاد گسترده توانمندی‌های فناوری چاپ سه‌ بعدی می‌تواند در حالی ‌که قیمت‌ها را به شدت کاهش دهد، کیفیت و دقت را به طرز شگفت‌انگیزی ارتقاء داده و این عرصه را دگرگون کند.

ستاری با اشاره به توانمندی کشورمان در بخش تولید دستگاه و مواد اولیه‌ این چاپگرها، خاطرنشان کرد: فناوران کشورمان در ساخت‌وساز دستگاه‌های حوزه‌های مختلف چاپگر سه‌بعدی از جمله ساخت تجهیزات و تولید مواد اولیه مانند پرینترهای مبتنی بر مواد پلیمری و نیز پرینترهای بر پایه مواد اولیه فلزی، پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و در حال ورود به عرصه پرینترهای مورد استفاده در صنعت ساختمان هستند.

معاون علمی‌وفناوری رییس جمهور، بالفعل شدن بازار بالقوه‌ چاپگرهای سه‌ بعدی را مستلزم توجه کسب و کارها و همسویی با فناوری این چاپگرها دانست و یادآور شد: توجه برخی از کسب و کارهای سنتی به کارکرد و نقش این فناوری جلب شده است و با توجه به بازار بسیار خوبی که در مشاغلی مانند طلا و جواهرسازی و همچنین فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند زیست‌فناوری و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نهفته است، باید دیگر عرصه‌ها نیز پذیرای این فناوری نوین باشند.

وی افزود: آینده پزشکی در مسیر فناوری چاپگرهای سه‌بعدی است و این فناوری در حوزه پزشکی سلول‌های بنیادی و بازساختی که یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی است جایگاه خود را خواهد یافت به طوری‌که با رونق صنعت یا چاپگرهای زیستی، کارکردهای گسترده و متنوع این فناوری در پزشکی مانند چاپ ارگان‌ها و بافت‌های بدن نمایان خواهد شد.

ستاری، زمینه‌ساز تحول جدی در فناوری چاپ سه‌بعدی را مرهون حضور جوانان تحصیل‌کرده کشورمان به این عرصه و شکل‌گیری کسب و کارهای نوپای آنان دانست و اضافه کرد: ورود جوانان به این کسب و کار نوظهور، رونق بازار آن را به همراه خواهد داشت و خوشبختانه شرکت‌هایی در کشورمان فعالیت می‌کنند که در مقیاس استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کنند و در صورتی‌که حمایت‌های لازم از آنان صورت بگیرند، می‌توانند در عرصه صادرات بدرخشند.

سایت نمایشگاه  http://3dshow.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است