خانه تکنولوژي غشاهای اولترافیلتراسیون با قابلیت جداسازی و تصفیه بالا

غشاهای اولترافیلتراسیون با قابلیت جداسازی و تصفیه بالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فیلتر نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان پژوهشگاه صنعت نفت با دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون غشای اولترافیلتراسیون، اقدام به راه‌اندازی سامانه این غشاها کردند.

به گزارش ایسنا از سوی پژوهشکده توسعه فناوری‌های شیمیایی، پلیمری و پتروشیمی، پژوهشگاه صنعت نفت سامانه ساخت غشای پیوسته را راه‌اندازی کرده است.

این محققان همچنین با دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون غشاهای اولترافیلتراسیون، به امکان تولید رول‌های غشایی با عرض 50 سانتی‌متر و نرخ تولید 15 متر بر دقیقه دست یافتند.

فیلتر نانو

کاربرد غشاهای اولترافیلتراسیون

غشاهای اولترافیلتراسیون تولیدشده به عنوان پیش تصفیه سیستم اسمز معکوس، بیوراکتور غشایی و تصفیه و بازیافت پساب‌های صنعتی و زیرلایه غشاهای جداسازی گاز کاربرد دارد.

اولین محصول فناورانه این طرح، ساخت اولین مدول بومی حلزونی 2521 در سیستم شیرین‌سازی آب (UF/RO) است که با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در قالب تفاهم‌نامه در حوزه فعالیت‌های غشایی انجام پذیرفته و چشم‌انداز ادامه این طرح، تولید غشا با عرض یک متر و ساخت ماژول صنعتی فیلتراسیون غشایی در ابعاد 8040 و 4040 است.

سامانه‌های غشایی دارای ویژگی‌های بارزی چون گزینش‌پذیری بالا، مصرف پایین انرژی، هزینه نصب و راه‌اندازی پایین، هزینه عملیاتی اندک و امکان ایجاد سطح بالا در حجم اندک هستند و علاوه بر این  نقش گسترده‌ای در بسیاری از صنایع مختلف برای جداسازی، تغلیظ، خالص‌سازی و یا فرآوری نهایی محصول تولیدی دارند.

فرآیندهای جداسازی گاز (GS)، میکروفیلتراسیون (MF)، اولترافیلتراسیون (UF)، اسمز معکوس (RO) و تراوش تبخیری (PV) را می‌توان از جمله شناخته‌شده‌ترین حوزه‌های غشایی معرفی کرد که در مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفت و گاز کشور قابل استفاده هستند.

انتهای پیام

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است