خانه خبراخبار علمی پژوهشی نانوکامپوزیت پلیمری: عایق الکتریکی قابل انعطاف و گرما مقاوم

نانوکامپوزیت پلیمری: عایق الکتریکی قابل انعطاف و گرما مقاوم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر نانو کامپوزیت

به گزارش مرجع پلیمر دربازارایران : تیمی از مهندسان Penn State پلیمر نانو کامپوزیت شبکه ای شده ای که حاوی پلیمر نانو کامپوزیتنانوشیت های نیترید بور هست را ایجاد کرده اند که قابلیت ظرفیت ولتاژ – بالا برای ذخیره انرژی در دماهای بالا را دارند. این مواد انعطاف پذیر هستند.

مطابق گفته های مهندسین Penn State ، این پلیمرهای عایق قابل انعطاف، اقتصادی ، سبک، که قابلیت ساخت آسان دارد توانایی تحمل دماهای بالا را دارند و همچنین می تواند گزینه ای مناسب برای ذخیره سازی انرژی و تبدیل آن به توان در وسایل نقلیه الکتریکی و چندین کاربرد دما بالای دیگر باشد.
به گفته Qing Wang پرفسور علوم مواد و مهندسی Penn State ” سرامیک ها معمولا انتخابی برای کاربردهای ذخیره انرژی عایق های الکتریکی برای کاربردهای دما بالا هستند. از معایب سرامیک ها سنگین و شکننده بودن آنهاست .

 

دی الکتریک ها رساناهای الکتریکی ضعیفی هستند که هنگامی که در معرض یک میدان الکتریکی قرار میگیرند میتوانند الکتریسیته را ذخیره کنند. آنها توانایی تخلیه سریع انرژی را دارند که این امر قابلیت انتقال جریان مستقیم از باطری را به صورت متناوب فراهم میکند که تاثیر به سزایی بر عملکرد موتورها دارد.
این پلیمرها در علوم و صنایع متفاوتی که نیازمند تحمل دمای بالا برای عملکردشان هستند مانند نیروی الکتریسته در هوا فضا، وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی و تجهیزات زیرزمینی حفاری گاز و نفت کاربرد دارند.
کامپوزیت پلیمری نیترید بور توسعه یافته توسط این تیم توانایی عملکردی در دماهای بالا افزون بر 250 درجه سانتیگراد تحت شرایط کاربردی ولتاژ بالا را دارند.
منبع: azom.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است