خانه علمی پژوهشی چاپ سه بعدی موتور موشک از جنس پلاستیک توسط محققان MIT

چاپ سه بعدی موتور موشک از جنس پلاستیک توسط محققان MIT

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران  به نقل از  خبرگزاری مهر، اگر قرار باشد یک موشک با چاپگر سه بعدی ساخته شود، تصور همه برآن است که جنس آن باید از فولاد باشد تا بتواند در برابر فشار مقاومت کند. درهمین راستا محققان MIT به طور موفقیت آمیز نخستین موتور موشکی از جنس پلاستیک را به طور آزمایشی تولید کردند.

 عملکرد موتور

این در حالی است که اصولا پلاستیک سریع ذوب می شود و در مجاور هوای داغ توربین ها ضخامت آن کاهش یافته و به اندازه یک تار مو می شود.

هرچند به نظر می رسد این روند دردسرساز باشد اما محققان آزمایش موتور پلاستیکی موشک را موفقیت آمیز اعلام کرده اند. به طوریکه موتور چاپی توانست نیروی واقعی تولید کند و البته خسارت ناچیزی به گلوگاه موتور وارد شد. اما آزمایش دوم چندان خوب پیش نرفت. به هرحال محققان MIT تصمیم داشتند از این موتور یکبار استفاده کنند.

البته چاپ سه بعدی با فلز بسیار گرانبها است. بهای چاپگر به تنهایی صدها هزار دلار هزینه دارد. به عنوان مثال چاپگر MIT حدود ۱۳۵۰۰ دلار هزینه داشت. با این وجود برای گروهی از محققان فرصت ساخت موشکی با بودجه کم را فراهم کرد.

به نظر می رسد سازمان های فضایی بزرگتر نیز برای کاهش هزینه ها از این چاپگرها استفاده می کنند، به خصوص برای موشک هایی که فقط یکبار مصرف هستند یا به سفرهای طولانی مدت ارسال می شوند.

به هرحال محققان به دنبال ساخت موتورهای بزرگتر و مقاوم تر با چاپگرها هستند. آنها سعی دارند به تدریج موشک های قدرتمندی از پلاستیک بسازند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است