خانه خبر سالانه در حدود یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می شود

سالانه در حدود یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کیسه‌های پلاستیکی
مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالانه ٥٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می‌شود.
بر آورد مصرف سالانه

محمد جواد سروش مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه در مراسم روز زمین پاک که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: سالانه ٥٠٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می‌شود.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروزه یکی از مشکلات بزرگی که انسان با آن روبرو است مشکلات محیط زیستی و توسعه شهرنشینی است.

کیسه‌های پلاستیکی

وی با اشاره به احداث سدهای متعدد اظهار کرد: از بین رفتن جنگل‌ها، خشک شدن تالاب‌ها، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، بروز گرد و غبار و وقوع سیل و توفان پیامدهای زندگی شهرنشینی است.

وی گفت: روزانه در جهان ٣.٥ تا ٤ میلیون تن پسماند تولید می‌شود، سالانه ٧.٣ دهم میلیون هکتار جنگل در دنیا از بین می‌رود، سالانه یک میلیارد تن کربن وارد جو می‌شود و حدود نیمی از جنگل‌های استوایی از بین رفته است.

کاهش سطح جنگل ها

سروش افزود: از سال ١٣٨٣ تا ١٣٩٢ بر اثر بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها سطوح جنگلی کشور از ١٤.٢ دهم به ١٢ میلیون هکتار کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: از سال ١٩٦٠ تاکنون حدود یک سوم زمین‌های قابل کشت جهان از بین رفته است.

وی گفت: از این رو سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم روزی به نام زمین پاک نامگذاری کرده است.

سروش افزود: این روز فرصت مناسبی است تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا بر فعالیت‌های مرتبط با شهر سبز تمرکز کنیم. مدیر کل دفترآب و خاک سازمان محیط زیست تاکید کرد: حفظ زمین یک وظیفه همگانی است و باید در حفاظت از مولفه‌های زیستی مانند آب، خاک و هوا تلاش کنیم.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است