خانه اقتصادیگزارش و تحلیل روند رو به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی تا سال 2027

روند رو به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی تا سال 2027

توسط مدیر سایت
0 نظرات
chart increase

مرجع پلیمر در بازار ایران: سرژ لورک، معاون رئیس دربخش توسعه پالایش و پتروشیمی اورینت (Orient) توتال فرانسه، در روز دوم از سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی به سخرانی پرداخت و با اشاره به توانمندی شرکت شل در حوزه های مختلف، عنوان کرد: ما درحال حاضر در بیش از 150 کشور جهان فعالیت داریم.

پیشبینی صعود 40% تقاضا

وی افزود: انتظار می رود تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی در دهه آینده میلادی با دنبال کردن روندی صعودی بیش از 40 درصد افزایش یابد واتیلن و مشتقات آن مهمترین محرک این رشد به شمار می روند.

لورک اظهارکرد: ایران به دلیل برخورداری از منابع غنی از گاز و طرح های توسعه ای عظیم خود در این حوزه، به دلیل دارا بودن خوراک رقابتی و داشتن ظرفیت بالا برای توسعه مگا پروژه ها، از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی پتروشیمی برخوردار است.

معاون رئیس دربخش توسعه پالایش و پتروشیمی اورینت (Orient) توتال فرانسه ادامه داد:در شرایطی که چین همچنان بالاترین تقاضا برای اتیلن را به خود اختصاص داده و به کمک منابع سرشار زغال سنگ خود (به ویژه در منطقه مغولستان چین) به دنبال احداث واحدهای تبدیل زغال سنگ به الفین ها است؛ انقلاب گاز شیل ایالات متحده ظرف پنج سال آینده موجی از واحدهای کراکر اتان را که از قدرت رقابت پذیری بالاتری برخوردارند؛ در مدار تولید قرار می دهد.

وی تصریح کرد: با این حال هزینه های بالای لجستیک حمل و نقل اتان سبب شده است تا صادرات این محصول برای تمامی مقاصد مناسب نباشد. اگر چه به طور کلی چشم انداز بلندمدت حاکی از قدرت رقابت پذیری بالاتر تولیدکنندگان پتروشیمی مستقر در ایالات متحده است، از این رو فاصله گرفتن از کراکرهای مبتنی بر خوراک نفتا در آینده بازار ضروری به نظر می رسد.

لورک ادامه داد: از طرفی خاورمیانه باید همچنان به عنوان هدفی مناسب برای پروژه های کراکر آتی به ویژه در ایران مد نظر قرار گیرد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است