خانه علمی پژوهشی استفاده از ضایعات غذایی در تولید تایر

استفاده از ضایعات غذایی در تولید تایر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهش‌های جدیدی که توسط دانشگاه ایالتی اوهایو صورت پذیرفته است نشان می‌دهد که از ضایعات غذایی تا حدی می‌توان به جای پرکننده‌های مبتنی بر نفت برای تولید تایر استفاده کرد.

در آزمایش‌های صورت گرفته، لاستیک ساخته شده با پرکننده‌های جدید دارای استانداردهای صنعتی لازم جهت ارائه عملکرد مناسب می‌باشد.

ویژگی ها

این فناوری باعث تولید محصولات لاستیکی پایدارتر، کاهش وابستگی آمریکا به نفت خارجی و نگهداری ضایعت خارج از محل‌های دفن زباله خواهد شد. حدود 30% از تایر خودروها از کربن سیاه می‌باشد به همین دلیل تایر سیاه رنگ به نظر می‌رسد و هزینه آن بسته به قیمت نفت متفاوت است.

در این پژوهش محققان از پوست تخم مرغ و گوجه فرنگی جهت جایگزینی پرکننده‌های نفتی استفاده نمودند. پوسته تخم مرغ دارای ریزساختارهای متخلخل می‌باشد که سطح بزرگتری را برای تماس با لاستیک فراهم می‌کند. از سوی دیگر پوست گوجه فرنگی در دمای بالا بسیار پایدار بوده و می‌تواند برای تولید موادی با عملکرد خوب مورد استفاده قرار بگیرد.

پرکننده‌های مرسوم معمولا باعث استحکام بیشتر لاستیک‌ شده اما از انعطاف پذیری آن کمی می‌کاهد. جایگزینی کربن سیاه با این پرکننده‌های جدید علاوه بر ارائه استحکام عالی، باعث حفظ انعطاف پذیری نیز می‌شود. لاستیک‌ جدید سیاه رنگ به نظر نمی‌رسد بلکه بسته به مقدار پوسته تخم مرغ و گوجه فرنگی داخل آن قهوه‌ای مایل به قرمز می‌باشد.

منبع: specialchem

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است