خانه اقتصادی تجمیع امور پالایشی و پتروشیمی مهمترین گام صنعت پتروشیمی خاورمیانه

تجمیع امور پالایشی و پتروشیمی مهمترین گام صنعت پتروشیمی خاورمیانه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
India Petrochemical Plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: اندرو اسپییرز، معاون امور انرژی و مواد شیمیایی خاورمیانه در شرکت Nexant، انگلستان، در سخنرانی خود با عنوان “چشم انداز و چالش های مقابل صنعت پتروشیمی و پیامدهای آن در توسعه صنعت پتروشیمی ایران” در سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران اظهار کرد: تجمیع امور پالایشی و پتروشیمی مهمترین گام صنعت پتروشیمی خاورمیانه است.

معاون امور انرژی و مواد شیمیایی خاورمیانه در شرکت Nexant افزود: دو اصل مهم در رشد صنعت پتروشیمی وجود دارد که هر دو عامل در توسعه پتروشیمی خاورمیانه تاثیر گذار بوده است. این دو اصل تامین خوراک ارزان، و جمعیت زیاد به منزله تقاضای بالا است. در ایران نیز این دو عامل به چشم می خورد و به همین دلیل پتانسیل بالایی برای رشد صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد.

اسپییرز عنوان کرد : افزایش صادرات مشتقات اتان، و تغییر خوراک پتروشیمی های خاورمیانه به خوراک های سنگین تر از تغیرات عمده صنعت پتروشیمی خاورمیانه در 20 سال گذشته بوده است. به گفته وی این تغییرات در جهت افزایش ارزش محصولات پائین دستی ایجاد شد.

اندرو اسپییرز تصریح کرد: تجمیع پتروشیمی ها و پالایشگاه ها در اروپا و آسیای شرقی به دلیل کاهش دسترسی به خوراک با موفقیت انجام شده است، و با توجه به اینکه چنین روندی تا کنون در خاورمیانه به صورت محدودی اتفاق افتاده، می توان تجمیع پتروشیمی ها و پالایشگاه ها را به عنوان مهمترین گام خاورمیانه در آینده نام برد.

انگیزه های عمده سرمایه گذاران

این کارشناس انگلیسی با اشاره به این  که گوناگونی خوراک، تولید محصولات متنوع، و بهینه سازی مصرف خوراک می تواند از انگیزه های عمده سرمایه گذاران برای ایجاد ظرفیت هایی در سطح جهانی در صنعت پتروشیمی ایران باشد گفت: یکی از مهمترین عوامل در توسعه هاب های پتروشیمی استفاده از تخصص ها و پتانسیل های گوناگون در همه زمینه هاست.

اسپییرز در پایان سخنان خود در آخرین پنل از روز نخست همایش، گفت: “دانستن روندهای آینده بسیار مهم است. به عنوان مثال آسیا در ابتدای قرن 21 نزدیک به 40 درصد از حجم سرمایه گذاری های جهان در زمینه اتیلن گلایکول را به خود اختصاص داده بود، این رقم هم اکنون به 80 درصد رسیده است.

منبع: نیپنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است