خانه اقتصادی رقابت در هزینه مساله ای کلیدی در صنعت پتروشیمی است

رقابت در هزینه مساله ای کلیدی در صنعت پتروشیمی است

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical industries

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا: رییس مجمع جهانی صادرکنندگان گاز (GECF) گفت: خوراک ارزان مزیت پتروشیمی ایران است و افزون بر تکنولوژی، رقابت در هزینه مساله ای کلیدی در صنعت پتروشیمی است.

محمدحسین عادلی در مراسم افتتاح سیزدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران (IPF 2017)  با بیان این که در سال گذشته میلادی  تقاضا برای مصرف گاز در بخش های مختلف افزایش یافت، تاکید کرد: برآورد می شود که این میزان  هفت درصد افزایش داشت .

وی به تاثیر محیط زیست بر تولید در حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: برای کاهش دی اکسید کربن و هوای بهتر مصرف گاز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و گاز بیشتر به معنای هوای پاک‌تر است زیرا بهترین سوخت برای خودروها گاز طبیعی است.

 عادلی با بیان این که بر اساس پیش‌یینی‌ها از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۴۰، تقاضای جهانی گاز ۴۰ درصد رشد خواهد کرد، اظهار کرد: با وجود افزایش تقاضا در بخش های مختلف تقاضا گاز در صنعت کاهش دو درصدی داشت، همچنین صادرات سهم اتان آمریکا افزایش پیدا کرده اما قیمت بالای حمل و نقل مصرف آن را محدود کرده است ازاین رو در صورت کاهش هزینه های حمل و نقل می توان امیدوار بود که صنعت پتروشیمی توسعه بیشتری داشته باشد.

ارزانی گاز عامل رشد مصرف

 رییس مجمع جهانی صادرکنندگان گاز با بیان اینکه مصرف گاز ایران در سال‌های اخیر به دلیل ارزان بودن رشد یافته است، گفت: ۴۰ درصد مصرف گاز در خاورمیانه به ایران تعلق دارد که بخش عمده آن مصرف خانگی دارد. البته پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۴۰ سهم  گاز در سوخت نیروگاه‌ها ایران به ۳۲ درصد برسد.

 وی همچنین به  گاز فراوان در کشورهای مثل ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: خوراک ارزان مزیت پتروشیمی ایران است و در درازمدت سوبسیددار کردن خوراک در صنعت پتروشیمی تاثیر می‌گذارد، البته علاوه بر تکنولوژی، رقابت در هزینه مساله  ای کلیدی در صنعت پتروشیمی است.

عادلی با بیان اینکه با وجود ذخایر غنی گاز در ایران، سهم ایران در بازار جهانی صادرات گاز هنوز حداقل است، تاکید کرد: ایران سهم چشمگیری در بازار جهانی گاز ندارد؛ اما انتظار می‌رود در این عرصه پیش‌رو شود.

 وی با بیان این که صادرات محصولات پتروشیمی در ایران افزایش یافته است، افزود: فراوانی گاز،  قیمت پایین، کارایی بالا و پاک بودن آن می‌تواند تاثیر بسیار در پتروشیمی ایران داشته باشد.

عادلی در پایان گفت: درحال حاضر، کشورهایی چون هند برای اتیلن ایران درخواست کرده‌اند؛ اما به‌صرفه است که اتیلن در مسیر کوتاه صادر شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است