خانه خبراخبار علمی پژوهشی موبایل هایی که فقط با ضربه دستتان شارژ می شوند!

موبایل هایی که فقط با ضربه دستتان شارژ می شوند!

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تاچ موبایل

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت ) : با مقادیر اندکی انرژی در هر کاری که انجام می دهیم تولید می کنیم؛ حرکاتی مانند راه رفتن و ضربه زدن روی یک صفحه کلید انرژی آزاد می کند که غالبا هدر می رود. اگرچه، تحقیقات جدید توسط تیمی از هند و آلمان راهی را برای توسعه قطعات منعطف و زیست تخریب پذیر نشان داده است که از چنین حرکات متداولی تولید نیرو می کنند که می تواند به ایجاد نسل جدیدی از قطعات الکترونیکی که هرگز نیازی به شارژ شدن ندارند بیانجامد.

اگرچه مطالعات زیادی در زمینه نانوژنراتورهایی که قادر به گرفتن این انرژی ها و تبدیل آنها به الکتریسیته برای شارژ کردن قطعات متحرک باشند، وجود داشته است اما این بررسی به دنبال بهبود نانوژنراتورها از نظر شارژ مجدد و قابلیت زیست تخریب پذیری آنها بوده است. قطعه ای که این تیم ایجاد کرده اند از یک فیلم پلیمری منعطف و زیست سازگار استفاده می کند که از پلی وینیلیدین فلوراید (PVDF) ساخته شده است، و سپس DNA برای بهبود توانایی ماده جهت گرفتن انرژی از حرکات روزمره و سپس تبدیل آن به نیروی برق، اضافه می شود.

این جهش می تواند مشکلات همیشگی وسایل الکترونیکی پرتابل در زمینه عمر کوتاه باتری و نیاز به منابع انرژی وابسته به سوخت های فسیلی را برطرف کند و در عین حال زیست تخریب پذیری، انعطاف و هزینه کم را به همراه داشته باشد. قطعه ساخته شده، که 22 تا 55 دیود انتشار دهنده نور سبز یا آبی را روشن می کند، و نیروی خود را تنها از ضربه زدن آرام می گیرد، قادر به گرفتن انرژی از تنش های مکانیکی شامل لمس، راه رفتن، لرزش ماشین و حرکات فوتبال می باشد.

بازدهی  بالای تبدیل انرژی پیزوالکتریک

این نانوژنراتور بازدهی تبدیل انرژی پیزوالکتریک بالایی نشان داده که روشن کردن فوری دیودها را آسان می کند. پلیمر کامپوزیتی پیزوالکتریک DNA-PVDF دوستدار محیط زیست است و دارای انعطاف پذیری زیاد می باشد و می توان آنرا به شکل های متفاوت با وزن و حجم کمتر قالب گیری کرد.

این تیم اکنون امیدوار است بهبودی در این قطعه ایجاد کند تا بتواند به عنوان یک سیستم خود-شارژ کننده در قطعات بیوپزشکی قابل کاشت عمل کند، به صورتی که این نانوژنراتور بتواند برق را از جریان خون بیمار تولید نماید، و همچنین بتواند مصارفی در پایش ساختاری، و حتی در تعیین کیفیت میوه و درجه بندی چای، پیدا کند.

تاچ موبایل

نانوژنراتورهایی که از هر حرکتی انرژی برداشت می کنند…

 

منبع:materialstoday.com

http://www.materialstoday.com/electronic-properties/news/mobile-devices-powered-just-by-tapping-your-finger

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است