خانه خبر برخی محصولات پلاستیکی ویژه کودکان حاوی مواد شیمیایی بسیار مضری هستند

برخی محصولات پلاستیکی ویژه کودکان حاوی مواد شیمیایی بسیار مضری هستند

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان آلمانی طی مطالعه‌ای دریافتند که برخی از برندهای شناخته شده بازوبندهای شنا که کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند، حاوی ایزوفورون (نوعی ماده فنل سرطانزا) و نیز ماده سمی به نام سیکلوهگزانون است. این دو ماده می‌توانند پوست و اندام‌های بدن را تحریک کنند و عامل بوی تند پلاستیک در بازوبندهای شنا محسوب می‌شوند.

از طرفی خطر مهم‌تر این است که کودکان با استنشاق بوی پلاستیک بازوبند‌ها نیز آلوده می‌شوند و هرچه این بو تندتر باشد، تاثیر بیماری‌زایی آن نیز بیشتر است.

محققان آلمانی هشدار دادند که این موضوع در مورد سایر محصولاتی هم که بوی تند پلاستیک می‌دهند، مانند حلقه‌ها و توپ‌های پلاستیکی ساحلی صادق است.

محققان این مطالعه همچنین در خصوص بسیاری از حلال‌های آلی مانند سیکلوهگزانون، ایزوفورون و فنل در برخی محصولات هشدار دادند و اعلام کردند که این مواد شیمیایی بسته به میزان غلظت و یا مدت قرار گرفتن کودکان در معرض آن‌ها می‌توانند سلامتی افراد را به خطر اندازند.

استنشاق سیکلوهگزانون (Cyclohexanone)

برای بدن بسیار خطرناک است. همچنین ورود فنل به بدن از طریق تنفس، توازن هورمونی تاثیر را دچار مشکل کرده و ژن‌ها را به گونه‌ای متاثر می‌سازد که می‌توانند موجب رشد تومور شوند. ایزوفورون (Isophorone) نیز یک ماده سرطانزا به شمار می‌آید.

پژوهشگران ابراز امیدواری کردند که با توجه به یافته‌های این مطالعه، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دقت بیشتری در مورد ضوابط سلامتی محصولات پلاستیکی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است