خانه اقتصادی جزئیات مشارکت ژاپنی‌ها در طرح یک میلیارد یورویی صنعت پتروشیمی

جزئیات مشارکت ژاپنی‌ها در طرح یک میلیارد یورویی صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا، حسین علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مشارکت جدید ایران و شرکت «سوجیتز» ژاپن در صنایع پتروشیمی ایران، گفت: پس از امضای تفاهم نامه همکاری و امکان سنجی شیوه های سرمایه گذاری با این شرکت ژاپنی در سال گذشته، هم اکنون به توافقی برای مشارکت در یک طرح صنعت پتروشیمی دست یافته ایم.

 ژاپن قصد دارد واحد پتروشیمیدر ایران بسازد

این مقام مسئول با اعلام این که از سال گذشته تاکنون مطالعات امکان سنجی را جلو برده ایم و درحال نهایی شدن مذاکرات و امضای قرارداد برای سرمایه گذاری مستقیم هستیم، اظهار داشت: شرکت «سوجیتز» ژاپن قصد دارد واحد پتروشیمی  را در ایران بسازد و حجم کل سرمایه گذاری در این پروژه حداقل یک میلیارد یورو است.

 علیمراد در گفتگو با انرژی نیوز با تاکید بر این که این شرکت ژاپنی سهمی از این پروژه یک میلیارد یورویی را در اختیار می گیرد، بیان کرد: گفتگوها با طرف ژاپنی در حال انجام بوده و پیش بینی می شود به زودی توافق نهایی حاصل شود.

 درهمین حال «مرضیه شاهدائی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات و تفاهم نامه امضا شده با شرکت «سوجیتز» ژاپن، گفته است: هدف از امضای این تفاهم نامه به منظور امکان سنجی اجرای پروژه مشترک GTPP (تبدیل گاز به پروپیلن و پلی پروپیلن)  و پروژه PDH/PP(تبدیل گازمایع و پروپان به پروپیلن و پلی پروپیلن) بوده است.

 به گزارش انرژی نیوز، «ماسارو ساتو» نماینده ارشد شرکت نفت، گاز و انرژی سوجیتز سال گذشته در حاشیه امضای تفاهم نامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفته بود: سوجیتز در گذشته تنها شرکتی ژاپنی بود که در صنعت انرژی ایران سرمایه گذاری کرده و در ایران به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری تامین متانول هستیم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است