خانه خبر فناوری جدید جهت تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

فناوری جدید جهت تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت Mango Materials موفق به توسعه پلیمر درون سلولی تحت عنوان پلی هیدروکسی آکانوآت از متان توسط تخمیر باکتریایی شده است. این فرآیند قادر به تولید پلیمری شبیه به پلاستیک‌های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی می‌باشد که روزمره در محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فناوری جدید جهت تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، پلاستیک‌ها عمدتا در کیسه‌های مواد غذایی و بطری‌های شامپو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجزیه این مواد مبتنی بر نفت بسیار مشکل و باعث مشکلات زیست محیطی می‌شود. در این راستا تقاضا برای بسته بندی های سبز و دوستدار طبیعت در جهان روز به روز در حال افزایش است.

ایجاد مواد زیست تخریب پذیر و عاری از نفت

فرآیند توسعه یافته توسط  Mango Materials قادر به ایجاد مواد زیست تخریب پذیر و عاری از نفت می‌باشد که می‌تواند جایگزین پلاستیک‌های فعلی شود. تحت این فرآیند متان به عنوان ماده خام استفاده می‌شود و هیچ اصلاح ژنتیکی باکتریایی صورت نمی‌گیرد و راه جدیدی را برای تولیدکنندگان جهت تولید محصولات بهتر ارائه می‌دهد. همچنین این فرآیند کمک می‌کند که کربن به یک ماده با ارزش بالا تبدیل شود.

با استفاده از این فناوری می‌توان قیمت پلیمرها را در مقیاس تجاری پایین آورد تا قابل رقابت با پلاستیک‌های سنتی باشند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است