خانه خبر توسعه لاستیک رسانای حرارتی برای دستگاه‌های الکترونیکی کشش پذیر

توسعه لاستیک رسانای حرارتی برای دستگاه‌های الکترونیکی کشش پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه Carnegie Mellon موفق به توسعه لاستیک رسانای حرارتی شده‌اند که پیشرفت غیر منتظره‌ای را برای دستگاه‌های الکترونیکی نرم و کشش‌پذیر ارائه می‌دهد. نتایج این پژوهش ها در آکادمی ملی علوم به تازگی منتشر شده است.

thubber

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، این ماده جدید که تحت عنوان thubber خوانده می‌شود یک کامپوزیت عایق الکتریکی می‌باشد که ترکیب بی‌نظیری از رسانای حرارتی بالا مانند فلز و کشسانی مشابه بافت زیستی و نرم از خود نشان می‌دهد که می‌تواند بیش از شش برابر طول اولیه خود کشیده شود.

این مواد می‌توانند با ایجاد پایه‌های کشش پذیر برای چراغ‌های LED یا پردازنده‌های کامپیوتری، عملکرد بالایی را بدون برافروخته‌شدن در کاربردهایی که احتیاج به انعطاف پذیری دارند نظیر پارچه‌های نوری و آیپدهای تاشو ارائه دهند.

جزء کلیدی در thubber سوسپانسیون غیر سمی از میکرو قطره‌های فلز مایع می‌باشد. حالت مایع به فلز اجازه تغییر شکل با لاستیک‌های اطراف را در دمای اتاق می‌دهد. هنگامی که لاستیک کشیده شد، قطرات مسیر طولانی را تشکیل‌ می‌دهند که برای انتقال حرارت بسیار موثر می‌باشد. همچنین با وجود فلز، این مواد کماکان عایق الکتریکی می‌باشند.

دانلود کامل مقاله:

High thermal conductivity in soft elastomers with elongated liquid metal inclusions

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است