خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه پلیمرهای دو بعدی: انقلابی در صنعت ذخیره انرژی

توسعه پلیمرهای دو بعدی: انقلابی در صنعت ذخیره انرژی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پلیمرها نظیر پلاستیک و منسوجات مصنوعی، کالاهای فنی مفیدی هستند که باعث انقلاب در صنایع و زندگی روزمره شده‌اند. یک تیم پژوهشی از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) موفق به ایجاد ورقه‌های پلیمری گرافن مانند دو بعدی شده‌اند.

توسعه پلیمرهای دو بعدی: انقلابی در صنعت ذخیره انرژی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در قرن گذشته دانشمندان موفق به توسعه مولکول‌هایی شده‌اند که با ایجاد اتصالات عرضی باعث تشکیل پلیمرهای یک و سه بعدی می‌گردد و برای تولید طیف گسترده‌ای از کالاهای فنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال ساخت پلیمرهای دو بعدی با موفقعیت کمی رو به رو بوده است، این مولکول‌ها مسطح نبوده و تمایل به چرخش در محلول را دارند بنابراین کنترل اتصال آن‌ها به صفحه مشکل می‌باشد.

تیم پژوهشی موفق به ساخت ورقه‌های پلیمری دو بعدی توسط مولکول‌های صاف از پیش بسته‌بندی شده در حالت بلوری و تبدیل آن به حالت جامد از طریق پلیمریزاسیون گردید. این رویکرد باعث محدودیت در چرخش مولکول‌ها شده و اجازه می‌دهد که پلیمریزاسیون دو بعدی برای تشکیل پیوندهای کربن کربن انجام شود.

ورقه‌های پلیمری دارای رسانای الکتریکی خوب و بسیار منظم می‌باشند و همچنین با داشتن منافذی در اندازه نانو باعث ذخیره ایمن و موثر یون‌های سدیم در باتری‌های سدیم یون می‌گردد. باتری‌های سدیم یون نوعی از باترهای فلز یون با قابلیت شارژ مجدد می‌باشند که از یون‌های سدیم به عنوان حامل‌های بار استفاده می‌کند، با این وجود عملکرد آن‌ها طولانی مدت نیست. ورقه‌های پلیمری دو بعدی توسعه یافته با هزینه کم می‌تواند به عنوان الکترود برای باتری‌های سدیم یون مورد استفاده قرار گیرد. این باتری‌ها با ظرفیت بالا قادر به انجام هزاران چرخه شارژ می‌باشند.

دانلود کامل مقاله:

A two-dimensional conjugated aromatic polymer via C–C coupling reaction

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است