خانه علمی پژوهشی توسعه کیسه‌های ایستاده 100% زیستی در صنعت بسته بندی

توسعه کیسه‌های ایستاده 100% زیستی در صنعت بسته بندی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

مرکز پژوهشی فنی VTT در فنلاند موفق به توسعه کیسه‌های ایستاده 100% زیستی سبک وزن با عملکرد فنی بالا شده است. کارایی بالا این کیسه‌ها در خواص سد کنندگی در برابر اکسیژن، گریس و روغن معدنی با استفاده از پوشش‌های زیستی مختلف بر روی بستر کاغذی بدست آمده است. این محصول توسط فناوری استحکام بالای فیبریلاسیون آنزیمی سلولزی (HefCel) توسعه پیدا کرده است.

کیسه‌های ایستاده 100% زیستی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، یک سوم از مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان در سطح جهانی هدر یا خراب می‌گردد. بسته بندی با خواص سدکنندگی کارآمد یک عامل بسیار مهم در کاهش هدر رفت مواد غذایی است. محصول ارائه شده توسط VTT کاملا سازگار با محیط زیست برای صنعت بسته‌بندی جهانی می‌باشد.

فیلم‌های نانوسلولزی

فناوری جدید روش کم هزینه‌ای برای تولید فیلم‌های نانوسلولزی ارائه می‌دهد. فناوری HefCel آنزیم‌های صنعتی را استخراج کرده، سپس توسط اختلاط ساده، الیاف سلولزی به تارچه‌هایی در مقیاس نانو بدون نیاز به مراحل فرآورش مصرف انرژی بالا تبدیل می‌گردد. نانو سلولزهای حاصل شده دارای استحکامی بین 15-25% می‌باشد در حالی که نانوسلولزهای بدست آمده توسط روش‌های سنتی دارای استحکامی در حدود 1-3% هستند.

کیسه ایستاده سریع ترین محصول در حال رشد در صنعت بسته بندی است، پیش بینی می‌شود سرعت نرخ رشد آن بین سال‌های 2015 الی 2020 برابر با 5/6% گردد. فیلم‌های پلاستیکی برپایه فسیل هنوز بر بازار بسته بندی تسلط دارند، با این وجود توسعه مواد جدید سازگار با محیط زیست از اهمیت رو به رشدی برخوردار است. همچنین نانوسلولز به طور بالقوه برای شماری از کاربردهای فنی آینده بسیار مفید می‌باشد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است