خانه علمی پژوهشی پیش‌بینی توسعه فناوری‌ نانو در بخش هوافضا در سه روند اصلی برای

پیش‌بینی توسعه فناوری‌ نانو در بخش هوافضا در سه روند اصلی برای

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: مؤسسه تکناویو (Technavio) گزارشی درباره بازار جهانی فناوری‌ نانو در هوافضا بین سال‌های 2017 تا 2021 منتشر کرده است. در این گزارش به بررسی روندهای مهمی که طی این بازه زمانی انتظار می‌رود، پرداخته شده است. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که بازار این حوزه با رشد 6 درصدی تا سال 2021 به رقم 5.95 بیلیون دلار برسد.
به نظر می‌رسد که استفاده از نانومواد در قطعات هواپیما موجب بهبود خواص مکانیکی و ساختاری آنها شده به طوری که عملکرد هواپیماها بهبود می‌یابد. همچنین میکرو و نانوحسگرها در هواپیماها به کار گرفته خواهد شد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

این گزارش سه روند نوپدید را در بازار فناوری‌ نانو در بخش هوافضا و دفاعی به شرح ذیل ارائه می‌کند:
1- ظهور هواپیماهایی که مصرف سوخت آنها صفر است
2- استفاده از فناوری‌ نانو در سامانه‌های نبرد دریایی
3- پیشرفت در نانوپوشش‌های مورد استفاده در بدنه هواپیما
هواپیماهای آینده به دلیل استفاده از پنل‌های فتوولتائیک مصرف سوخت صفر دارند، به طوری که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید می‌گیرند.Solar Impulse2 یک نمونه اولیه از هواپیمای خورشیدی است که در بدنه آن از نانوالیاف کربنی استفاده شده تا وزن کاهش و استحکام افزایش یابد.
در حال حاضر توجه زیادی از سوی بخش‌های تجاری و غیرنظامی برای استفاده از هواپیماهای بی‌نیاز از سوخت جلب شده است، به طوری که بخش کشاورزی، نقشه‌برداری سه بعدی و تصویربرداری هوایی از جمله مشتریان این فناوری هستند.
نانوحسگرها قادر به بهبود کیفیت و عملکرد سامانه‌های زیردریایی هستند. با استفاده از آنها امکان شناسایی اهداف مختلف در کف اقیانوس وجود دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که نانومواد نقش بسیار مهمی در ساخت سامانه‌های نبرد دریایی طی دو دهه آینده داشته باشد.
استفاده از نانوپوشش‌ها در هواپیماها، کشتی‌ها و ماهواره‌ها می‌تواند آنها را رادارگریز کند. نانوپوشش‌های حاوی آهن گزینه مناسبی برای جاذب امواج رادار است.
پیش‌بینی می‌شود که هند با همکاری روسیه اقدام به توسعه نسل پنجم از هواپیماهای رادارگریز کند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است