خانه علمی پژوهشی نانومحصول تریبوتکس (TriboTEX) که کارایی و عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد

نانومحصول تریبوتکس (TriboTEX) که کارایی و عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: تریبوتکس (TriboTEX) کمپینی برای وارد کردن فناوری نانوذرات آنیزوتروپیک خود به بازار راه‌انداخته است. این نانوذرات می‌تواند فیلم نازکی در اطراف سطوح درگیر ایجاد کرده و خستگی آنها را کاهش دهد.
بازار خودروهای کارکرده در آمریکا رو به افزایش است. در حال حاضر سن خودروها در آمریکا تقریباً 122 سال است که این موضوع نشر دی‌اکسید کربن را در این خودروها افزایش می‌دهد. افزایش عمر موجب کاهش کارایی و افزایش گرمای تولیدی خودروها می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده، یک سوم انرژی سوخت صرف غلبه بر اصطکاک می‌شود. بیشتر روان‌سازهای فعلی کارایی بالایی نداشته، عمر کوتاهی دارند و زیست‌سازگار نیستند.

تریبوتکس (TriboTEX)

تریبوتکس راهکاری برای رفع این مشکل ارائه داده است تا نه تنها اصطکاک کاهش یابد، بلکه بخش‌های آسیب‌دیده ترمیم شده و خستگی موتور معکوس شود. این روش مبتنی بر نانوذرات آنیزوتروپیک سنتزی است که به روغن‌های روان‌ساز افزوده می‌شود تا یک لایه ضخیم در اطراف قطعات داخلی موتور ایجاد کند. این لایه توسط نانوذرات ایجاد می‌شود.
نانوذرات موجود در این فناوری صاف بوده و می‌تواند دو وظیفه را انجام دهد: 1. نانوذرات به سطح قطعات می‌چسبد و آن را تقویت می‌کند 2. با اتصال این نانوذرات به سطح لغزندگی افزایش یافته و اصطکاک کاهش می‌یابد. نتایج نشان می‌دهد که این روش موجب کاهش ده برابری اصطکاک، افزایش کارایی سوخت، بهبود قدرت اسب بخار، کاهش هزینه نگهداری، کاهش نویز و افزایش عمر موتور می‌شود.
شرکت تریبوتکس در سال 2010 تأسیس شده و بیش از یک ملیون دلار حمایت مالی از بنیاد ملی علم، ناسا، وزارت انرژی و بنیاد تحقیقات هیدروپاور برای توسعه این فناوری دریافت کرده است.
پاولو دودنکو از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما این فناوری را برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش هزینه‌ها ارائه کردیم. از این فناوری می‌توان برای صنایع مختلف نظیر توربین‌های باد استفاده کرد.»
این شرکت از این حمایت مالی برای انجام تحقیق به منظور تولید انبوه این فناوری استفاده کرده است. این کمپین برای وارد کردن این محصول به بازار است.
این محصول از تابستان سال جاری با قیمت 99 دلار قابل تهیه است. این کمپین به مشتریان فرصت می‌دهد تا این محصول را با قیمت 50 دلار خریداری کنند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است