خانه خبر خیز پتروشیمی انتخاب برای تولید ٧٠ درصد پلی استایرن نیاز بازار داخلی

خیز پتروشیمی انتخاب برای تولید ٧٠ درصد پلی استایرن نیاز بازار داخلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی‌استایرن

مرجع پلیمر در بازار ایران: گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب به پشتوانه سال ها تجربه موفق در عرصه صنعت و با بهره گیری از الگوی شرکت های بزرگ جهانی، با در اختیار داشتن بزرگ ترین زنجیره تولید لوازم خانگی کشور، همگام با رویکرد استراتژیک خود مبنی بر تکمیل چرخه تولید و زنجیره ارزش، برای تامین مواد اولیه کارخانجات لوازم خانگی ایران و سایر صنایع پایین دستی مصرف کننده محصولات پلیمری، وارد عرصه صنایع  پتروشیمی و پیرو آن حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شد.

پلی‌استایرن

پتروشیمی انتخاب ٧٠ درصد نیاز بازار داخلی پلی استایرن را تامین میکند

بنابراین گزارش، در این راستا مجتمع شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب، در زمینه تولید، تامین تجهیز و راه اندازی بخش های مختلف این صنعت کلیدی تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه با تکیه بر امکانات،  تجارب گسترده در صنعت و توانمندی های کارشناسان مجرب و کارآزموده خویش در بخش تولید، مجتمع های فرمالین و پلی استایرن به زودی راه اندازی شده و طرح های تولید LAB ، متانول برای تولید خوراک مجتمع پارک فرمالین (فرماکام) و همچنین محصولات پایین دستت متانول از قبیل متیل آمین ها، استیک اسید و MTBE ، مجتمع نیتروکام با محصولات آمونیاک مایع، آمونیوم فسفات، آمونیوم نیترات و نیتریک اسید، پنتان،کلرآلکالی، پلی اکساید و پروپیلن گلایکول نیز در دست اقدام می باشد.

 این گزارش می افزاید: با توسعه فعالیت های این شرکت؛ پتروشیمی انتخاب ٧٠ درصد نیاز بازار داخلی پلی استایرن را تامین میکند. شانا در این زمینه به نقل از مهران تربیت، مدیرعامل پتروشیمی انتخاب نوشته است: لایسنسور این پتروشیمی، شرکت دانش بنیان نروژی – آلمانی است که پتروشیمی انتخاب آن را خریداری کرده است که در حال مطالعه ایجاد پلنتی دیگر در نروژ و یا مکانهای دیگر هستیم. چین، روسیه، کوزوو، آلبانی، امارات، آذربایجان، ازبکستان از کشورهایی هستند که این شرکت به آنها صادرات داشته است. ٣٥٠٠ هزار تن نیز در بازار داخلی به فروش رسیده است. ظرفیت بازار داخل حدود ١٠٠ هزار تن است و تامین ٧٠ هزار تن نیاز بازار داخلی و صادرات مابقی تولید تا ٢٥٠ هزار تن برای سال 96 هدف‌گذاری شده است. هم اکنون این مجتمع با حدود ٤٠ درصد ظرفیت در مدار است که امیدواریم تا خرداد سال 96 به تولید ١٠٠ درصدی برسد.”

 یادآور می شود: مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی پتروشیمی انتخاب حدود ٧٢٠ میلیارد تومان و ارزش کنونی این طرح ١٢٠٠ میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است