خانه خبر جلوگیری از انفجار هواپیما در زمان سقوط با افزودنی سوخت جدید

جلوگیری از انفجار هواپیما در زمان سقوط با افزودنی سوخت جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
انفجار پلیمر

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت ) : دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا موفق به تولید یک افزودنی سوخت جدید شده‌اند که در زمان برخورد شدید منفجر نمی‌شود.

تبدیل سوخت به قطرات اندازه باران

به گزارش سرویس علمی ایسنا، محققان به رهبری جولی کورن‌فیلد، استاد مهندسی شیمی موسسه فناوری کالیفرنیا با الهام گرفتن از حملات یازدهم دسامبر 2001 که طی آن دو هواپیما به بمبهای پر از سوخت تبدیل شده و مرکز تجارت جهانی آمریکا را منفجر کردند، یک افزودنی سوخت ویژه طراحی کرده‌اند که از شکل‌گیری غبار ریز بخار در زمان برخورد جلوگیری می‌کند.

این غبار ریز است که باعث انفجارات مرگبار می‌شود. افزودنی جدید، سوخت را به قطرات اندازه باران تبدیل می‌کند که بدون خطر در هوا پخش می‌شوند.

کورن‌فیلد، مولف ارشد این تحقیق که جزئیات آن در مجله Science منتشر شده، اظهار کرد: اگر تروریست‌ها می‌دانستند سوخت هواپیما منفجر نمی‌شود، هیچگاه چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

فرمول جدید از نوعی پلیمر برخوردار است که شامل یک مولکول بلند ساخته‌شده از چندین زیرواحد تکرارشونده است و در انتهای هر کدام، واحدهایی قرار گرفته که مانند یک پیوند اصلی در یک زنجیره دوچرخه عمل می‌کنند.

هر پلیمر بطور خودبخود به یک زنجیره بسیار نازک موسوم به «مگا ابرمولکول» متصل می‌شود. این مگا ابرمولکول‌ها دارای ویژگی‌های بسیار دقیقی هستند و بسیار بهتر از نسخه‌های اولیه افزودنی پلیمر عمل می‌کنند.

آن‌ها شکل خود را حتی پس از عبور از میان پمپ بنزین، خطوط نفت و فیلتر حفظ می‌کنند تا صاحبان موتور نیازی به اضافه کردن افزودنی به هر باک بنزین نداشته باشند.

زمانی که جریان درون لوله بیش از حد متلاطم می‌شود، این مگا ابرمولکول‌ها پیوندهای خود را آزاد کرده و سپس بعد از این که قطعات مجددا به هم رسیدند، متصل می‌شوند. این امر به پلیمر اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های پیشگیری از انفجارش را مجددا بدست بیاورد.

این مولکول‌های بلند هستند که در نهایت زمانی که سوخت تحت فشار زیاد قرار می‌گیرد، قطرات بزرگ را تشکیل می‌دهند. هر چه قطرات درشت‌تر باشند، احتمال انفجار کمتر خواهد شد.

مه‌گرفتگی ابتدایی باعث می‌شود افراد نتوانند از خودرو خارج شوند. اگر انفجار ابتدایی صورت نگیرد، قطرات درشت به افراد زمان کافی را برای تخلیه محل می‌دهند.

ترکیب پلیمری آزمایش شده در هر دو سوخت هوایی و دیزلی یک سود جانبی غیرمنتظره داشتند که شامل 12 درصد انتشارات کمتر دوده یا ذرات ریز بود.

در حال حاضر سوخت جدید هنوز برای استفاده در بنزین که اشتعال‌زاتر و سبکتر از دیزل یا سوخت جت است، آماده نیست.

این محققان در نخستین قدم برای کاربری وسیعتر، اکنون در حال کار با پنتاگون برای آزمایش عملکرد این افزودنی سوخت در موتور بالگردهای کوچک هستند.

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است