خانه خبراخبار علمی پژوهشی بهترین جایگزین برای بطری های آب پلاستیکی

بهترین جایگزین برای بطری های آب پلاستیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic water bottles

مرجع پلیمر در بازار ایران: استفاده بیش از حد ما از پلاستیک است عواقب جدی برای سلامت و  محیط  زيست دارد.

مشکل بطری های پلاستیکی آب …

اگرچه به نظر می رسد یک بطری پلاستیکی آب کاملا” بی ضرر است ولی شامل مواد شیمیایی مانند BPA و فتالات بوده که سبب اخلال هورمونی در انسان می شود . BPA يکي از عوامل اصلی عدم تعادل هورمون در بدن است و حتی ارتباط آن با انواع مختلفی از سرطان، چاقی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عصبی تاييد گرديده است. فتالات نيز در بسیاری از نقاط جهان ممنوع اعلام شده است و دليل اصلی آن  تاثير بر کاهش تستوسترون و ناباروری در مردان و پسران عنوان شده است.

بهای آسايش

جدا از مضرات پلاستیک برای ما، جهان در معرض آلودگی های ناخواسته توسط پلاستیک قرار گرفته است. مطمئنا، بطری های آب پلاستیکی ارزان قیمت، یکبار مصرف و راحت هستند، اما قطعا” برای اکوسیستم ما آنها وحشتناک هستند.

در واقع، می توان بسياری از اثرات منفی بهداشتی منسوب به اجزای مضر در پلاستیک را ناشی از افزايش زباله پلاستیکی در سیاره ما دانست. سالانه چندين تن زباله پلاستیکی  در اقیانوس ها رها می شوند. در اثر اشعه UV و نمک اقیانوس، پلاستیک تجزيه شده و BPA، فتالات و DDT را در آب اقیانوس منشر می کند.

این مواد شیمیایی توسط موجودات زنده کوچک دریایی جذب شده و در نهایت به چرخه مواد غذایی ما راه پيدا خواهد کرد. کارشناسان ادعا می کنند که در حال حاضر هیچ اقیانوسی در جهان عاری از این آلودگی هانبوده و اعتقاد دارند که اقیانوس ها در سیاره امروز ما در شرايط وخیمی قرار دارند. مواد شیمیایی پلاستیک حتی در عمق 30 فوت زیر یخ در قطب جنوب پیدا شده است، جايي که تصور زندگی برای انسان در آن مقدور نيست توسط زباله های پلاستیکی آلوده شده است.

چرا این چنین یک مشکل است؟

مصرف پلاستیک در جهان به شدت در حال افزایش است و سالانه بيش از یک تریلیون کیسه های پلاستیکی دور انداخته می شود. کیسه هایی که حدود هزار سال طول می کشد تا تجزيه شوند و در این بازه، در حال انتشار مواد شيمايي مختل کننده هورمونی در اقیانوس، آب های زیرزمینی و خاک هستند. در حال حاضر، بر اساس برآوردها بيش از 46،000 قطعات پلاستیکی شناور در هر مایل مربع از اقیانوس وجود دارد. همکنون زمان بالای مورد نياز جهت تجزيه پلاستیک تبدیل به بزرگترین مشکل محیط زیستی زمان ما شده است.

جایگزین هایی برای بطری های آب پلاستیکی

بطری های آب تنها منبع زباله های پلیمری نیستند، اما یکی از منابع اصلی آن می باشند. همه ما می توانیم به سادگی با چند تغيير ساده برای سلامت خودمان و محیط زیست گام برداريم. استفاده از بطری آب غیر پلاستیکی می تواند راه موثری برای مقابله با اين موضوع باشد برای مثال توسط نوسیده موارد ذيل را در اين خصوص پيشنهاد شده است:

  • فلاسک مايعات
  • بطری های شيشه ای معمول و بهينه شده برای استفاده های متفاوت
  • انواع بطری های فلزی (استيل ضد زنگ)

از اين پس شما از چه بطری آبی استفاده می کنيد؟

مرجع:

http://wellnessmama.com/58889/alternatives-to-plastic-water-bottles/

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است