خانه خبر افزایش تولید نفت سنگین کویت

افزایش تولید نفت سنگین کویت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مخازن نفتی
مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ملی نفت کویت با اشاره به اجرای فعالیت میدان نفتی ‘الرتقه’ در شمال این کشور تاکید کرد که تولید نفت سنگین در این میدان به ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت .
شرکت ملی نفت کویت همچنین با اعلام سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در مجموعه پالایشگاه نفتی ‘الزور’ این تاسیسات را از بزرگترین مجموعه های نفتی منطقه دانست.
بنا بر اعلام مقامات کویتی، احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد.
 مخازن نفتی

پالایشگاه الزور

توانایی تولید روزانه ۶۱۵ هزار بشکه نفت و ۳۴۰ هزار بشکه فراورده های نفتی را با کیفیت بالا خواهد داشت.
همچنین ‘جمال جعفر’ مدیر شرکت ملی نفت کویت در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسیده، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال ۲۰۲۰ به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد. دولت کویت در نظر دارد در سالهای آینده بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.
با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح ‘سوخت های پاک’ (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال ۳۱۳۳ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.
 از سویی دیگر وزارت تجارت و صنایع کویت با طرح پیشنهادی شرکت دولتی ‘نفت کویت’ (KPC) مبنی بر ایجاد یک شرکت زیرمجموعه برای توسعه و اجرای طرح های مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه، موافقت کرده است. شرکت جدید موسوم به ‘صنایع پتروشیمی متمرکز کویت’ (Integrated Petrochemical Industries) که برای شروع به کار خود سرمایه ای حدود شش میلیارد دلار در اختیار خواهد داشت، قرار است تعداد زیادی طرح را در حوزه صنایع پایین دستی اجرایی کند.
منبع: افتاب نیوز

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است