خانه اقتصادی توسعه صنعت پتروشیمی با بهره گیری ازدانش روز جهان در کنار ظرفیت داخلی

توسعه صنعت پتروشیمی با بهره گیری ازدانش روز جهان در کنار ظرفیت داخلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
persian golf petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید براستفاده ازظرفیت های موجود در بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: همه باید یکدل و با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و با تکیه بر توان داخل در مسیررشدو توسعه صنعت پتروشیمی ایران گام برداریم.

مرضیه شاهدایی افزود: صنعت پتروشیمی درسراسرجهان با شتاب درحال تحول و پیشرفت است و اگر شرکت های ایرانی فعال درصنعت پتروشیمی می خواهند قدرت رقابت پذیری خود را دربازارهای بین المللی حفظ کنند باید از دانش و فناوری روز جهان بهره مند شوند.

حمایت وزارت نفت از بخش خصوصی

وی با اشاره به حمایت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بخش خصوصی افزود: این صنعت با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال زایی بالا، یکی از بخش های اصلی صنایع کشور است که در رشد و شکوفایی اقتصادکشور نقش مهمی دارد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی می تواند برنامه های پیش بینی شده برای این صنعت را محقق کند.

شاهدایی تصریح کرد: تلاش داریم صنعت پتروشیمی را با کمک شرکت های داخلی و مطابق با استانداردهای جهانی توسعه بخشیم.

معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی ادامه داد: پتروشیمی درسال های اخیربا تکیه بر نیروی انسانی توانمند و کارآمد درمسیر توسعه و رشد قرارگرفته است و با اتکا به همین موضوع جایگاه و نقش اساسی در اقتصاد کشوردارد.

وی استفاده حداکثری ازتوان تولیدکنندگان وسازندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی، انتقال دانش فنی و بومی سازی و  استفاده از فناوری های نوین و نیز گسترش فعالیت های پژوهشی را ازراهکارهای توسعه صنعت پتروشیمی ایران برشمرد و گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی درصنعت پتروشیمی ضروری است فعالیت های ساخت داخل با قدرت و توان بیشتری از طریق تشکل های تخصصی و کمیته های خودکفایی پشتیبانی شود .

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ارکان مختلف صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به جهش دوم این صنعت ارزش آفرین باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی توانمند ایرانی استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این شرکت آماده است از هر اقدامی که در مسیر توانمندسازی سازندگان و تولیدکنندگان به منظور بومی سازی فناوری های نوین و افزایش درصد ساخت و تولید تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی حمایت کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است