خانه اقتصادیگزارش و تحلیل فناوری‌ها و مواد پیشرفته مهم در سال 2021

فناوری‌ها و مواد پیشرفته مهم در سال 2021

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: موسسه مارکت‌اندمارکت اقدام به انتشار گزارشی کرده که در آن به معرفی 10 فناوری‌ و مواد پیشرفته در سال 2021 پرداخته است. براساس این گزارش چیپ‌ست جی‌فست، نقاط کوانتومی، باتری‌های انعطاف‌پذیر، گرافن، بسته‌های IC سه بعدی، الکترونیک آلی و شیشه‌های هوشمند از جمله این مواد و فناوری‌ها هستند.

جی‌فست G-Fast

جی‌فست نوعی فناوری انتقال اطلاعات با عملکرد بالا است که قادر به انتقال اطلاعات در حجم‌های یک گیگابایت در ثانیه است. عواملی نظیر سیاست‌های دولتی برای تامین نیاز برنامه‌های ملی از دلایل اصلی اهمیت یافتن این فناوری طی سال‌های آتی است. این فناوری بیشترین رشد را در آمریکای شمالی و اروپا خواهد داشت. از سوی دیگر، رشد تقاضا برای خدمات پهنای باند، کاهش هزینه استفاده از این فناوری، رشد تلویزیون‌های 4K و افزایش رقابت میان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این حوزه موجب رشد این بازار شده است. پیش‌بینی می‌شود منطقه APAC بیشترین فرصت رشد برای شرکت‌های فعال در بازار چیپ‌ست‌های جی‌فست را تجربه کند.
فناوری‌ نقاط کوانتومی در حال پذیرفته شدن در سراسر جهان بوده و روند این پذیرش افزایشی است. این مواد در سال 2015 سهم 42.2 درصدی از بازار مصرف را به خود اختصاص داده بودند. سلنید کادمیم بیشترین سهم را در میان نقاط کوانتومی داشته که در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. منطقه APAC بالاترین نرخ رشد در این فناوری بین سال‌های2016 تا 2021 را تجربه خواهد کرد به طوری که نرخ رشد آن به 66.5 خواهد رسید. دلیل افزایش رشد بازار این فناوری، پذیرش آن از سوی تولیدکننده محصولات پیشرفته است.
در حال حاضر بسیار از محصولات الکترونیکی و ادوات پوشیدنی به باتری به ویژه باتری‌های انعطاف‌پذیر نیاز دارند. این فناوری 63 درصد از سهم بازار 2016 را به خود اختصاص داده است. افزایش تقاضا برای باتری‌های قابل شارژ در صنعت الکترونیک و ادوات پوشیدنی موجب خواهد شد تا فناوری باتری‌های انعطاف‌پذیر در فاصله زمانی 2016 تا 2021 رشد قابل توجهی داشته باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است