خانه علمی پژوهشی بال های انعطاف پذیر با پلیمر تقویت شده

بال های انعطاف پذیر با پلیمر تقویت شده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: به تازگی ناسا با همکار‌ی دانشگاه MIT روی پروژه جدیدی (پلیمر تقویت شده) شروع به کار کرده است که توسط ربات هایی هوشمند در درون باله‌ها، شکل باله‌ها تغییر پیدا می‌کند.
این باله‌ها که دارای جنس نرم و انعطاف پذیری هستند به مصرف کمتر سوخت، افزایش قابلیت‌های حرکتی، و حرکت سریع‌تر آن کمک ویژه‌ای می‌کنند.
قطعا برای رسیدن به هر هدفی مشکلاتی سرراه وجود دارد و این پروژه ناسا نیز از این اتفاق مبرا نیست، در این پروژه مشکلاتی از قبیل: تقسیم وزن دستگاه بر روی باله وجود دارد.انرژی این باله توسط یک موتور کوچک تامین می‌شود که حرکت این باله‌ها توسط همین موتور بررسی می‌شود چرا که حرکت باله‌ها از جمله موارد مهمی است که در آزمایشگاه‌های ناسا تحت کنترل وبررسی می‌باشد.
 این باله‌ها از موادی، چون کربن پلیمر تقویت شده و درصدی نیز الیاف طبیعی ساخته شده اند که سطح رویه آن نیز از موادی ساخته شده که به راحتی خم و راست می‌شوند و همین امر سبب سبکی وزن باله‌ها می‌شودو همچنین درون این باله ها ربات‌های مینیاتوری نیز تعبیه شده است.
بر روی این باله‌ها تست‌های متعددی انجام می‌گیرد که مقاوت آن مورد آزمایش قرار بگیرد یکی از این تست‌ها و آزمون ها” تست چاله‌های هوای” است که بر روی باله ها انجام می‌گیرد.
 در برخی از این آزمایش‌ها مشخص شد که با له هایی که انعطاف پذیر هستند 10 برابر در برابر فشار هوامقاوت بیشتری دارند.‌
می‌توان گفت: کم کردن وزن باله‌ها سبب از دست دادن تعادل نمی‌شود بلکه باله‌ها با تغییر شکل در برابر فشار‌های هوایی غیر متعارف، تعادل خود را به خوبی حفظ می‌کنند و همچنین باید گفت: برای تعمیر این باله‌ها هزینه کمتری باید نسبت به باله‌های فلزی صرف شود به گونه‌ای که حتی می‌توان در هنگام خرابی جزئی‌ترین قسمت ربات به راحتی می‌توان با هزینه کم آن جز را تعویض کرد.
گفتنی است؛ پروژه جدید ناسا با همکاریس MIT فقط مختص به باله‌های فضا پیما نمی‌شود و در آینده‌ای نزدیک باله‌های هواپیما نیز می‌توانند به این تکنولوژی مجهز شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است