خانه علمی پژوهشی نانوپوشش‌های سیلیکا وضعیت بازار پوشش‌های پلیمر و پلاستیک را تغییر خواهند داد

نانوپوشش‌های سیلیکا وضعیت بازار پوشش‌های پلیمر و پلاستیک را تغییر خواهند داد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: بیش از نیم قرن است که پلیمر و پلاستیک بازار پوشش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. اما با توسعه فناوری‌های جدید، رقبای جدیدی نیز وارد بازار شده‌است. محققان و شرکت‌های مختلف به توانایی پوشش‌های سیلیکا برای بهبود کیفیت مواد دیگر پی‌ برده‌اند. این پوشش‌ها می‌توانند دوام و مقاومت زیرلایه و محصولات را افزایش دهند.

Silicate

برخی شرکت‌ها نظیر انکی (Enki) و دی‌اس‌ام (DSM NV) موفق به ارائه فناوری تولید پوشش‌های حاوی سیلیکا شده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد خاصیت ضدانعکاس و مقاومت در برابر سایش خاک استفاده کرد. این پوشش‌ها روی سلول‌های خورشیدی قرار گرفته تا کارایی آن‌ها را بهبود دهند. شرکت‌هایی نظیر کریستال ( Kristall) و شرکت کره‌ای سیکو (Ceko) پوشش‌های سیلیکایی جدیدی ارائه کرده‌اند که نسبت به روغن مقاوم است. از این پوشش‌ها می‌توان در بخش خودروسازی و تلفن همراه استفاده کرد. البته پوشش‌‌های سیلیکایی دیگری نیز وارد بازار شده که دارای خواص آبگریزی و ضد نقش و نگار است.
شرکت متاشیلد (MetaShield) پوشش سیلیکایی به بازار عرضه کرده که از مزایای فناوری‌ نانو در آن استفاده شده است. این نانوپوشش می‌تواند دوام زیرلایه‌های مختلف را افزایش دهد. این محصول یک میکرون ضخامت داشته و قادر است بدون این که ضخامت شیشه را تغییر محسوسی دهد، استحکام مکانیکی آن را افزایش دهد. وزن شیشه نیز تغییر نداشته و ظاهر آن نیز با شیشه‌های معمولی تفاوتی نخواهد داشت. این شرکت از همکاری چند تولیدکننده بزرگ شیشه در جهان و همچنین شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه برای پیاده‌سازی این فناوری استفاده کرده است. قرار است این فناوری در تلفن‌های همراه و همچنین ادوات الکترونیکی مورد استفاده قرارگیرد.
بسیاری از مواد دوام قابل قبولی ندارند و برای استفاده عملی گزینه مناسبی نیستند. اما پیشرفت‌های اخیر در بخش پوشش‌های سیلیکا به مهندسان و تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از این ماده در صنایع مختلف به منظور حفاظت از ترکیبات ضعیف‌تر استفاده کنند.
حال سؤال اساسی این است که پوشش‌های پلاستیکی چگونه با نانوپوشش‌ها رقابت خواهند کرد؟
جواب ساده است، پوشش‌های سیلیکایی بازارسنتی پوشش‌ها را که به مدت نیم قرن تحت سلطه پلیمرها و پلاستیک‌ها بوده، تغییر خواهند داد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است