خانه علمی پژوهشی بهبود چسبندگی کامپوزیت‌های ترموپلاستیک برای ساخت هواپیماهای سبک وزن

بهبود چسبندگی کامپوزیت‌های ترموپلاستیک برای ساخت هواپیماهای سبک وزن

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه Twente موفق به دستیابی فناوری در بخش هوانوردی با تولید هواپیمای سبک‌تر شده‌اند. Yibo Su موفق به توسعه روشی برای اتصال سازه‌های سبک وزن ساخته شده از کامپوزیت‌های ترموپلاستیک شده است.

کامپوزیت‌های ترموپلاستیک موادی مستحکم و سبک وزن می‌باشند و از الیاف و موادی سنتزی ترموپلاستیک ساخته شده‌اند. استفاده از کامپوزیت‌های ترموپلاستیک در بخش‌های هوانوردی و خودرو کماکان رو به افزایش بوده و هست. به طور مثال نیمی از وزن آخرین مدل‌های بوئینگ و ایرباس متشکل از مواد کامپوزیتی ترموپلاستیک می‌باشد. اما افزایش استفاده از آن‌ها با چالش‌هایی مواجه است، به ویژه هنگامی که به اتصال بین مواد مختلف در می‌آید. اتصال بین فلز و کامپوزیت‌های ترموپلاستیک یکی از این چالش‌های می‌باشد. Yibo Su با مطالعه در این مورد، راه را برای استفاده گسترده‌تر از کامپوزیت‌های ترموپلاستیک باز کرده است.

بهبود چسبندگی کامپوزیت‌های ترموپلاستیک

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، بسیاری از سازه‌های سبک وزن از چندین مواد مختلف تشکیل شده است که نیاز به اطمینان از اتصال خوب بین مواد مختلف می‌باشد. برای استفاده در صنعت هوایی، پیوند بین فلزات سبک وزن و کامپوزیت‌های ترموپلاستیک بسیار مهم است.

قطعات کامپوزیتی ترموپلاستیک

معمولا از ماده‌ای تحت عنوان prepreg ساخته شده است. این ماده از الیاف پیش آغشته با یک پلاستیک ساخته شده است که سپس با استفاده از یک دستگاه پرس یا اتوکلاو سفت می‌گردد. پژوهشگران موفق به جاسازی قطعه فلزی داخل قالب و محکم کردن آن همراه با  prepreg شدند. این عمل پیش از این هرگز انجام نشده بود و باعث دستاوردهای قابل توجهی در زمان تولید و هزینه‌ها شده است.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است