خانه علمی پژوهشی به کمک نانوپوشش جدید، نمایشگر تلفن به سختی الماس خواهد شد

به کمک نانوپوشش جدید، نمایشگر تلفن به سختی الماس خواهد شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: ای‌پی‌اس پروداکت (APS Proudukte) نانومحصول جدیدی را به بازار عرضه کرد که اولین لایه محافظ شیشه تلفن‌های همراه کاملاً نامرئی است.

ProtectPax

ProtectPax روی نمایشگر تلفن‌های همراه و تبلت‌ها قابل استفاده است و می‌تواند سطح این نمایشگرها را از خراش و ترک مصون دارد.
هرچند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مزایای زیادی برای کاربران ایجاد کرده‌است، اما هنوز یک مشکل مشترک در تمام آن‌ها وجود دارد و آن حساسیت صفحه نمایشگر نسبت به خراش و شکسته شدن است.
در نتیجه اگر یک محصول گرانقیمت و تراز اول جهان در معرض یک جسم نوک تیز قرار گیرد به سادگی روی آن خراش خواهد افتاد. این خراش موجب می‌شود که کاربر نتواند به خوبی مطالب روی نمایشگر را بخواند.
همچنین اگر روی نمایشگر ترک ایجاد شود، مواد آلاینده و آب به راحتی وارد آن خواهد شد. برای حل این مشکل در حال حاضر از لایه‌های پلیمری روی نمایشگر استفاده می‌شود که این فویل‌ها نیز در برابر عوامل ایجاد کننده خراش‌های عمیق، مقاوم نیستند. از دیگر مشکلات این لایه‌ها، مرئی بودن آن و لطمه زدن به زیبایی تلفن همراه است.
به گزارش ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،نانوپوشش ProtectPax یک لایه نامرئی است که از سطوح به خوبی محافظت می‌کند. این نانوپوشش قادر است مقاومت نمایشگر را 600 درصد افزایش دهد.
در واقع با استفاده از این نانوپوشش، نمایشگر به سختی الماس خواهد شد و اگر با نوک تیغ موکت‌بری روی تلفن همراه کشیده شود یا با نیرویی برابر 6 کیلوگرم روی نمایشگر فشار وارد شود، نمایشگر مقاومت خواهد کرد.
نانوذرات به کار رفته در این پوشش، یک شبکه بلوری روی شیشه ایجاد می‌کنند و ساختار مولکولی آن را تغییر می‌دهند. این نانوپوشش لکه و اثر انگشت را نیز به خود نمی‌گیرد. همچنین دربرابر باکتری‌ها مقاوم است، به طوری که با استفاده از پرتو فرابنفش خورشید می‌تواند گونه‌های فعال اکسیژن ایجاد کند و در نهایت 99 درصد از میکرواورگانیسم‌ها را از بین ببرند.
منبع: آفتاب نیوز

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است