خانه علمی پژوهشی مالچ پلیمری دوست‌دار محیط‌زیست برای تثبیت ریزگردها، بومی شد

مالچ پلیمری دوست‌دار محیط‌زیست برای تثبیت ریزگردها، بومی شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تحقیقات پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران گروه پژوهشی شیمی جهاد دانشگاهی خوزستان ترکیب پلیمری و دوست‌دار محیط‌زیست برای تثبیت خاک با قابلیت استفاده در بیابان‌زدایی و تثبیت ریزگردها تولید کردند.

تحقیقات پلیمری

عضو تیم پژوهشی گفت

سینا کیان‌ارثی عضو گروه پژوهشی شیمی پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان در خصوص این پروژه، اظهار کرد: ایده تولید این محصول پس از اعلام نیاز شرکت فولاد خوزستان در یک جلسه همکاری مطرح شد؛ از آنجا که نمونه‌ای متفاوت از این مالچ پلیمری در شرکت فولاد خوزستان مورد استفاده قرار می‌گرفت، گروه پژوهشی شیمی جهاد دانشگاهی خوزستان با تکیه بر دانش بومی، به تحقیق و تولید نمونه‌ای بهینه با کارایی بالا از مالچ پلیمری برای شرکت فولاد خوزستان اقدام کرد.

وی افزود: در طول یک سال تحقیق که همراه با تحویل دو محموله ۴۰۰ لیتری به شرکت فولاد خوزستان بود، تست‌های میدانی، کیفیت مطلوب این محصول را تأیید کرد؛ این محصول پلیمری محلول در آب قابلیت استفاده در زمینه بیابان‌زدایی و تثبیت ریزگردها را نیز دارد. مالچ پلیمری تولیدی در پژوهشکده تکنولوژی تولید با نام “پلی فیکس”، با ایجاد یک ساختار شبکه‌ای در سطح خاک، از بادبری و فرسایش به وسیله باد جلوگیری می‌کند؛ ضمن اینکه خطری نیز برای محیط‌زیست ندارد.

عضو گروه پژوهشی شیمی پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: مالچ پلیمری تولیدشده در مقایسه با مالچ نفتی، رنگ روشن‌تری دارد و ظاهر طبیعت را نیز زیبا نگه می‌دارد؛ همچنین این محصول به ریشه گیاهان نیز آسیبی وارد نمی‌کند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است