خانه اقتصادیگزارش و تحلیل گزارشی از فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر

گزارشی از فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش

مرجع پلیمر در بازار ایران: به نقل از ایسنا، فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر به همت مرکز فن بازار ملی ایران امروز، ۹ اسفندماه با حضور دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس و هامونی مدیرعامل شرکت فرا بورس در محل هتل پارسیان استقلال برگزار شد.

گزارش

بازار دارایی فکری با هدف تبادل و تجاری‌سازی مصادیق مالکیت فکری (از جمله اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و…) با انعقاد تفاهمنامه بین سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پارک فناوری پردیس و ذیل شرکت فرابورس ایران از خردادماه ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است.

در سنوات گذشته بیش از ۱۸۰ اختراع روی تابلوی بازار عرضه شده‌اند و ۸ دارایی فکری نیز تبادل شده است و با انعقاد ۳ قرارداد دیگر در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر، جمع قراردادهای منعقد شده به ۱۱ قرارداد و حجم ریالی قراردادها نیز بالغ بر ۷۲.۴ میلیارد ریال می‌رسد.

در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر به منظور ارائه رودر روی نوآوری‌ها و اختراعات به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، رویدادهایی با نام فستیوال نوآوری‌ها برگزار می‌شود که طی آنها، ۸ اختراع در یک حوزه تخصصی به صورت حضوری برای مخاطبین ارائه خواهد شد.

در فرآیند اجرایی این رویداد که از سه ماه پیش آغاز شد، بیش از ۱۱۰ طرح به دبیرخانه فستیوال ارائه شد که پس از ۴ مرحله غربال و داوری، ۸ طرح برای ارائه حضوری در روز فستیوال انتخاب شده و اطلاعات بقیه طرح‌ها نیز در قالب کتابچه نوآوری‌ها در اختیار مخاطبان که سرمایه‌گذاران و صنعتگران این حوزه صنعتی هستند، ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌ همچون فستیوال‌های قبل در روز برگزاری فستیوال ۸ مخترع هر کدام به مدت ۸ دقیقه طرح خود را برای مخاطبان ارائه می‌کنند و پس از پایان برنامه با استقرار در محل‌های تعیین‌شده، به سوالات سرمایه‌گذاران و صاحبین صنایع پاسخ داده و در صورت تمایل، جلسات دوجانبه بین سرمایه‌گذاران بالقوه و صاحبین طرح‌ها برگزار می‌شود.

همچنین در این فستیوال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز تسهیلاتی را برای قراردادهای منعقده بین سرمایه‌گذاران و مخترعین به میزان ۶۰ تا ۸۰ درصد معامله تا سقف ۵ میلیارد ریال در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش،‌ فراخوان این رویداد، از ابتدای آذر ۹۵ در سطح دانشگاه‌ها، مخترعین و مبتکرین، پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری، بنیادهای نخبگان استانی، شرکتک‌های دانش‌بنیان و… منتشر شد و بیش از ۱۱۰ اختراع به دبیرخانه فستیوال واصل شد که پس از ارزیابی‌های فنی، اقتصادی و بازار ۸ اختراع در مرحله نهایی انتخاب شده و طی دو روز، مهارت‌های لازم برای ارائه به سرمایه‌گذاران به ایشان آموزش داده شد.

«تولید افزودنی آنتی باکتریال»، «ساخت کامپوزیتهای هیبریدی چوب پلاستیک»، «تولید ترکیب پلی گلیکول استر»، «کاغذ مصنوعی با وزن پایین»، «تبدیل نفت کوره (مازوت) به پروپیلن و سایر الفین‌های سبک»، «سنتز رزین پلی آکریلیک اسید در محیط آبی» و «شیت گرم شونده از جنس پی یورتان الستومر» ۸ طرحی هستند که در این رویداد معرفی شدند.

گزارش خبرگزاری صدا و سیما

اکبر قنبر پور در همایش نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر افزود: مرکز فن بازار ملی ایران با برگزاری رویدادهای تخصصی با عنوان فستیوال بازار دارایی فکری به منظور توسعه مبادلات در بازار دارایی فکری نزدیک به دو سال است که توانسته است نزدیک به 300 اختراع را به جامعه صنعتگر و سرمایه گذار معرفی کند.
وی گفت: پس از برگزاری پنج رویداد موفق و انعقاد هشت قرارداد به ارزش 66 میلیارد ریال در صنایع مختلف، امروز با ششمین فستیوال تخصصی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی، پلاستیک و پلیمر تصمیم داریم ضمن شناسایی و معرفی نخبگان و نوآوران کشورمان با ارائه ایده های نو به صنعت پتروشیمی و پلاستیک کشور در راستای توسعه مبتنی بر دانش در این صنعت کمک کنیم.
قنبرپور افزود: جامعه بزرگی از مخترعان، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و بنیادهای نخبگان استان‌ها و مراکز علمی مخاطب فراخوان این فستیوال قرار گرفتند و بیش از 110 اختراع متقاضی حضور در این رویداد شدند که پس از بررسی و ارزیابی­‌های اولیه، 42 اختراع به کمیته فنی راه یافتند.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: اختراعاتی که امروز ارائه می شوند از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند و ما تلاش کرده ایم تا اختراعاتی را که آمادگی بیشتری برای تجاری سازی داشته باشند انتخاب کنیم.
وی گفت: با وجود اینکه همه 42 اختراعی که از مرحله فنی عبور کردند کارآمد و مناسب بودند اما در غربالگری‌های بعدی 16 اختراعی که ویژگی‌­های اقتصادی، اجرایی، اجرایی و مالی بهتری داشتند به علاوه جذابیت‌های بیشتری برای سرمایه گذاران داشته‌اند امروز در معرض دید صنعتگران قرار گرفته اند.
وی با اشاره به وضعیت اختراعات ارائه شده در این فستیوال گفت: تمامی اختراعات ارائه شده در فستیوال امروز در مرحله تولید نیمه صنعتی هستند و برخی هم حتی تولید صنعتی خود را آغاز کرده اند و همگی آمادگی این را دارند که جذب صنعت پایین دستی پتروشیمی شوند.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران به حمایت های معاونت علمی از معاملات بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت: معاملاتی که در بازار دارایی فکری انجام می شود از جمله معاملات امروز مورد حمایت معاونت قرار می‌گیرند و معاملات 10 اختراع اول این بازار 80 درصد تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند و از اختراع یازدهم تا بیستم هم می‌توانند 60 درصد تسهیلات دریافت کنند.
وی با تاکید بر وجود فضای مناسب برای تعامل بین صنعتگران و مخترعین در این همایش افزود: امروز بستر خوبی برای تعامل با نخبگان و مخترعین فراهم شده است و امیدواریم منجر به تحولی هرچند کوچک در این صنعت شود، ما هم آمادگی حمایت و پیگیری این اختراعات را داریم و امیدواریم شاهد نفوذ این اختراعات و نوآوری ها به صنعت کشور باشیم.
این همایش با هدف شناسایی نوآوران و مخترعین از یک طرف و برقراری ارتباط بین مخترعین و صنعتگران از طرف دیگر باعث توسعه صنعت مبتنی بر دانش خواهد شد و برای نیل به این هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات مالی و حمایت های معنوی ویژه ای برای سرمایه گذاران و صنعتگران در نظر می گیرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است