خانه اقتصادیگزارش و تحلیل گزارش تحلیلی پتروشیمی خلیج فارس از بازار پتروشیمی در سال ۲۰۱۷

گزارش تحلیلی پتروشیمی خلیج فارس از بازار پتروشیمی در سال ۲۰۱۷

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش

مرجع پلیمر در بازار ایران: به دنبال تغییرات مثبت قیمت نفت طی ماه ­های گذشته و در نتیجه افزایش قیمت خوراک صنعت پتروشیمی، بازار پتروشیمی به طور کلی شاهد رشد سطوح قیمت محصولات بوده­ اند.

گزارش

خلاصه گزارش

هرچند در نگاه بلندمدت به دلیل انتظار از بهبود وضع جهانی اقتصاد، پیش­ بینی­ ها تماما مبتنی بر افزایش تقاضا و رشد سطوح قیمت محصولات در بازار پتروشیمی است، اما در نگاه کوتاه­ مدت نیز انتظارات از نحوه جهت ­گیری آتی قیمت نفت (در صورت پایبند بودن اعضای توافق اوپک بر تعهدات) و همچنین انتظار رشد فصلی تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی تماما بیانگر شکل­ گیری یک روند صعودی قیمتی در این صنعت است. علاوه بر قیمت های تک محموله بازار اروپا، چشم انداز بازار قراردادی نیز افزایشی است.

برنامه تعمیرات اساسی کراکرها در اروپا و آسیا خبر از تنگنای عرضه در شش ماه نخست سال را می دهد. از طرف دیگر تقاضای پایین دست صنعت پلی­ اتیلن رشد داشته و همین موضوع باعث فشار برای رشد قیمت در بازار شمال شرق آسیا گشته است.

بازار هند نیز به تدریج و با رفع مشکلات نقدینگی شاهد افزایش تقاضا در تمام محصولات پلیمری است. این امر به طور خاص منجر به افزایش قیمت پی ­وی­ سی در این بازار شده است. هرچند هند به دلیل وضعیت آب و هوایی عموما در زمستان نیز دارای تقاضا است، اما به دلیل اتمام فصل سرما و از سر گیری فعالیت ­های ساختمانی انتظار افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت در بازار پی ­وی­ سی در سطح جهانی می­ رود.

بازار پلی اتیلن ترفتالات نیز به صورت فصلی شاهد افزایش تقاضا در چین، هند و جنوب شرقی آسیا و به تبع آن افزایش سطوح قیمت است. علاوه بر آن، حذف قانون آنتی دامپینگ از محموله های چینی و رشد قیمت خوراک در بازار اروپا می تواند مجددا به مبادلات این محصول رونق ببخشد.

به طور کلی انتظار فعالان بازار و همچنین موسسات تحلیل بازار بر شکل­ گیری روند صعودی قیمت در شش ماه نخست سال است. به نظر می ­رسد با وضعیت فعلی بازار پتروشیمی در جهان (رشد تقاضای فصلی، تاثیر انتظارات بازار از رشد قیمت نفت، بهبود مشکلات نقدینگی در بازار مهم هند، بازگشت مجدد چین به بازار پس از اتمام تعطیلات سال نو و برنامه تعمیرات اساسی مجتمع­ های تولیدی در شش ماه نخست سال جدید میلادی) فعالیت انبارداری و ذخیره ­سازی محصولات طی یکی دو ماه گذشته برای عرضه جهانی آن در ماه های آتی، منجر به سودآوری مجتمع ­هایی که این سیاست را در پیش گرفته بودند خواهد شد.

تحلیل نفت، ال پی جی، پلی اتیلن، تولوئن، بنزن، بوتادین، استایرن، اس بی آر، پلی اتیلن ترفتالات، اسیدترفتالیک، سودکاستیک، پی وی سی و … را می توانید در فایل زیر مشاهده کنید:

منبع: پترو تحلیل

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است