خانه اقتصادی امضای 12 قرارداد پژوهشی در حوزه پایین‎دستی صنعت نفت

امضای 12 قرارداد پژوهشی در حوزه پایین‎دستی صنعت نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical industries

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش نیپنا، 12 قرارداد پژوهشی حوزه پایین‎دست صنعت نفت صبح امروز (نهم اسفندماه) بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و هفت دانشگاه و 2 مرکز تحقیقاتی کشور منعقد شد.
بر اساس این گزارش، چهار قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران امضا شد و پنج قرارداد نیز بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با دانشگاه های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضا رسید. همچنین سه قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکاری دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.


جزئیات 12 قرارداد پژوهشی
بر پایه قراردادهای منعقد شده و توافقات صورت گرفته، دانشگاه شیراز در قالب ایجاد انستیتوی تحقیقاتی متانول با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و در قالب ایجاد انستیتوی تحقیقاتی ایزومریزاسیون نفتای سبک با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران همکاری می‎کند.
دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز به عنوان دیگر دانشگاهی که امروز 2 قرارداد مجزا امضا کرد، انستیتوی تحقیقاتی کاتالیست های پلی‎الفین را در حوزه پتروشیمی و انستیتوی تحقیقاتی تبدیل کاتالیستی نفتا (CCR) را در حوزه فرآورده های نفتی ایجاد خواهد کرد.
دانشگاه تهران با شکل‎دهی انستیتوهای تحقیقاتی مربوطه، با شرکت ملی گاز ایران در حوزه ال‎ان‎جی (مایع سازی گاز طبیعی) و با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در زمینه ارتقا نفت سنگین همکاری می‎کند.
بر پایه قراردادهای منعقد شده شرکت ملی گاز ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری شرکت OTC نسبت به راه‎اندازی انستیتوی تحقیقاتی توربین های گازی و اندازه گیری هوشمند اقدام می کند و پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تصفیه و شیرین سازی گاز با شرکت ملی گاز همکاری خواهد کرد.
دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی اصفهان نیز که هر یک امروز یک قرارداد امضا کردند، به ترتیب در قالب انستیتوی تحقیقاتی گوگردزدایی از نفتا و میان تقطیر (HDS) و انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران همکاری می کنند.
موضوع قراردادهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران نیز به ترتیب همکاری در قالب ایجاد انستیتوهای تحقیقاتی الفین و پروپیلن خواهد بود.
بر اساس این گزارش، تفاهمنامه های همکاری سه شرکت اصلی وزارت نفت با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی یاد شده که دی ماه سال گذشته امضا شده بود، امروز به قرارداد رسید و به این ترتیب، وزارت نفت پس از امضای قراردادهای توسعه فناورانه مخازن نفتی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در سال 93، امروز دومین گام جدی را در مسیر برقراری پیوند بین صنعت و دانشگاه برداشت.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است