خانه اقتصادی صنعت پتروشیمی، اولین مولد اقتصاد کشور در اوج رکود

صنعت پتروشیمی، اولین مولد اقتصاد کشور در اوج رکود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Iran petrochemical plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: شریف موسوی مدیر عامل پتروشیمی مارون در همایش ملی آینده صنعت پتروشیمی، فرصت ها و تهدیدها اظهار داشت: فروش محصولات پتروشیمی بیشتر از مبلغ فروش یک‌ساله نفت و گاز کشور است، طبق پیش بینی‌های انجام شده طی 2 دهه آینده اقتصاد پتروشیمی از اقتصاد نفت و گاز کشور به شرط حمایت، سرعت توسعه همه جانبه، تقویت ساختار و زیرساخت های اداری، صنعتی،علمی و تجاری صنعت پتروشیمی پیشی خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی مهمترین بستر رشد اقتصادی آینده کشور است، افزود: پتروشیمی ایران فرصت استثنایی است و زمان محدودی پیش رو دارد که اگر از این فرصت استفاده نکند باید منتظر تهدیدات آن باشد، چرا که رقبا به سرعت در حال رشد هستند و می توانند ظرفیت موجود صادرات کشور و بازار این صنعت را با تهدید روبه رو کنند.

موسوی تأکید کرد: پتروشیمی در مقوله اقتصاد کشور، هم در ارزیابی و هم در پیش بینی ها و نگاه به آینده انرژی (نفت و گاز) در اقتصاد ملی بسیار تأثیرگذار است.

مدیر عامل پتروشیمی مارون بیان کرد: با ارزیابی روند کاربرد موارد مورد استفاده در صنایع می‌توان نتیجه گرفت که محصولات صنایع پتروشیمی سهم قابل توجهی پیدا کرده بطوری که حوزه کاربرد این محصولات متنوع از قبل طراحی شده است، اگر تا پیش از این وزن محصولات پتروشیمی در خودرو 30 کیلوگرم بوده، درحال حاضر به 200 کیلوگرم رسیده و طبق پیش بینی های انجام شده تا سال 2030 به 250 کیلوگرم نیز خواهد رسید که به تبع کاهش وزن خودرو مصرف انرژی نیز کمتر خواهد شد.

وی درباره خوراک صنایع پتروشیمی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده استفاده از خوراک های گیاهی و نفت خام در آینده برای صنایع پتروشیمی بیشتر متصور است.

شریف موسوی درباره ضرورت یکپارچه سازی در صنعت پتروشیمی گفت: تمامی شرکت‌های بزرگ دنیا در زمینه یکپارچه سازی با مفهومی جدید، این موضوع را در ساختار خود رونق دادند، شرکت توتال در آخرین بررسی های دو سال گذشته یکپارچه سازی را در صنعت پتروشیمی به 74 درصد رسانده است، این موضوع باعث به حداکثر رساندن سود نسبت به طرح‌های پراکنده و حداقل رساندن تلفات، بهینه سازی فرآیندهای تولید افزایش انعطاف در فرآیندهای کمی و کیفی تولید و خوداتکایی به منابع خوراک و انرژی شود.

تکنولوژی سبز و توسعه پایدار

مدیر عامل پتروشیمی مارون گفت: امروزه تهدیدات پتروشیمی نسبت به محیط زیست حذف و یا تبدیل به فرصت شده است . طبق بررسی های انجام شده 2 درصد از آلودگی کره زمین مربوط به آسفالت های قیری است که در این زمینه محصولات پتروشیمی از جمله آسفالت های پلیمری و جاده‌های پلاستیکی تهدید فوق را به فرصت تبدیل کرده است.

وی تأکید کرد: همچنین در زمینه بازسازی و به‌سوزی فلرها گام های مؤثری برداشته ایم.

موسوی گفت: براساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی طبق بررسی های انجام شده بر روی 900 شرکت بزرگ کشور 75 درصد اقتصاد آنها مربوط به صنعت پتروشیمی است البته بانک‌ها در رتبه های نخست این گزارش هستند.

مدیر عامل پتروشیمی مارون بیان داشت: پتروشیمی در سال های 92،93 و 94 علی رغم تحریم ها و قرارگیری کشور در اوج رکود اقتصادی با یک رتبه صعود به اولین مبلد اقتصاد کشور تبدیل شده است.

وی در پایان گفت: پروژه تصفیه پساب ZERO24 در آستانه بهره برداری قرار دارد همچنین در صنعت پتروشیمی تا حدی پیشرفت داشته ایم که با کاهش هزار درصدی CO2 رو به رو شده ایم.

منبع:خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است