خانه اقتصادی تلاش چینی‌ها برای حضور بیشتر در صنعت نفت ایران

تلاش چینی‌ها برای حضور بیشتر در صنعت نفت ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تجهیزات نفتی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر، پس از امضای قرارداد سه میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح توسعه، نوسازی و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت آبادان با شرکت ساینوپک چین، خطوط اعتبار و فاینانس چینی‌ها هم در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری در حال بازگشایی است.

به عبارت دیگر پس از امضای قرارداد همکاری با شرکت CNPC چین با فاز ۱۱ پارس جنوبی، حالا شرکت‌های چینی عزم خود را برای توسعه همکاری‌ها در صنایع پالایش نفت و پتروشیمی جزم کرده‌اند.

تجهیزات نفتی

بر این اساس خط جدید اعتباری یک مجتمع جدید تولید متانول ایران توسط شرکت‌های چینی به ارزش دو میلیارد و ۵۱۸ میلیون یوآن از محل خط اعتباری چین گشایش و اجرایی شده است.

حامد نجم‌زاده با اشاره به بازگشایی خط اعتباری فاینانس پتروشیمی سبلان توسط چینی‌ها، گفت: هم اکنون پیشرفت ساخت این طرح تولید متانول ایران به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

این مقام مسئول در صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه هدف از ساخت این مجتمع پتروشیمیایی تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن متانول است، تاکید کرد: با توجه به بازگشایی خط اعتباری چینی پیش بینی می شود این طرح تولید متانول تا دو سال اینده در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

همزمان با بازگشایی خط اعتباری چینی‌ها برای برخی از طرح‌های تولید متانول ایران، دور جدید مذاکرات با مجموعه شرکت پتروچاینا چین هم برای لیسانس و دانش فنی یک طرح تولید محصول پتروشیمیایی اکریلونیتریل در ماشهر آغاز شده است.

یوسف رستمی با بیان اینکه هم اکنون پیش نویس قرارداد همکاری با پتروچاینا تهیه و مذاکرات نهائی کردن مبلغ قرارداد در جریان است، تصریح کرد: مذاکرات با شرکت چینی علاوه بر تامین و ارائه لیسانس و دانش فنی در فعالیت‌های مربوط به انجام مهندسی اصولی، نظارت بر خرید و اجرا هم انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول در صنعت پتروشیمی عملیات اجرایی این طرح پتروشیمیایی، همزمان با تنفیذ قرارداد خرید لیسانس و دانش فنی از سوی پتروچاینا چین آغاز خواهد شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است