خانه خبر بیشترین سهم از تولید نانولوله‌کربنی در جهان در اختیار آمریکا و چین

بیشترین سهم از تولید نانولوله‌کربنی در جهان در اختیار آمریکا و چین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانو تیوب

مرجع پلیمر در بازار ایران: براساس آمار و اطلاعات بدست آمده از بانک اطلاعاتی محصولات فناوری‌نانو (NPD)، آمریکا و چین بزرگترین تولیدکنندگان نانولوله‌کربنی در جهان هستند. تا پایان ژانویه 2017، 430 محصول توسط شرکت‌های تولید کننده نانولوله‌کربنی در این بانک به ثبت رسیده است.
داده‌های مندرج در این بانک نشان می‌دهد که آمریکا با 34 درصد، چین با 32 درصد و ترکیه با 122 درصد به ترتیب در رتبه‌ها اول تا سوم در میان کشورهای صاحب بیشترین سهم شرکت‌های تولیدکننده نانولوله‌کربنی قرار دارند. هند، آلمان، بلژیک، استرالیا وتایوان در رتبه‌های بعدی در این رده‌بندی قرار دارند.
شرکت‌های مندرج در این بانک، انواع نانولوله‌های‌کربنی تک دیواره، دو دیواره و چند دیواره و همچنین مخلوطی از آنها را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. این محصولات به صورت عامل‌دار شده و یا بدون گروه‌های عاملی در طول‌هایی بین 5/0 تا 50 میکرون و قطرهایی بین 1 تا 200 نانومتر هستند.
شرکت Cheap Tubes Inc با کسب 14 درصد از سهم بازار تولید، در رتبه اول شرکت‌های تولید‌کننده نانولوله‌کربنی قرار دارد. Grafen Chemical Industries با تقریبا 12 درصد رتبه دوم را دارد.
در کنار تولید کننده پودر نانولوله‌کربنی، شرکت‌های بسیاری نیز در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می‌کنند که در آنها از نانولوله‌های‌کربنی به‌عنوان بخشی از محصول به‌منظور ایجاد و یا بهبود یک خاصیت خاص مورد استفاده قرار گرفته است. از بین 6432 محصول نهایی ثبت شده در بانک محصولات فناوری نانو، در 131 محصول مختلف استفاده از نانولوله‌‌های کربنی گزارش شده‌ است. عمده مصرف کنندگان نانولوله‌های کربنی (44 درصد) در محصولات تجاری، شرکت‌های ژاپنی هستند. انگلستان،چین، ایالات متحده و لهستان از دیگر کشورهای برتر از نقطه نظر تعداد محصول ثبت شده می‌باشند که به ترتیب 25، 11، 11 و 4 درصد از محصولات این بانک را شامل می‌شوند.

محصولات و نتایج حاصل

filereader.php?p1=main_f7177163c833dff4b
ازجمله حوزه‌هایی که در آنها از نانولوله‌های کربنی استفاده شده می‌توان به لوازم ورزشی، ساخت و ساز، محیط زیست، نساجی، نفت و گاز و صنعت الکترونیک اشاره کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به بانک اطلاعات محصولات NPD مراجعه کنید.
http://product.statnano.com

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است