خانه علمی پژوهشی استفاده از نوعی پلیمر در ساخت تلفن خودتخریب

استفاده از نوعی پلیمر در ساخت تلفن خودتخریب

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: گروهی از محققان در عربستان سعودی نمونه ای از یک گجت با قابلیت خودتخریبی ساخته اند که طی ۱۰ ثانیه منهدم می شود.

 

تلفن هوشمند خودتخریب شونده

معمولا دستگاهی است که فقط در فیلم های پلیسی دیده می شود. اما در حقیقت این یک دستگاه امنیتی ارزشمند برای مقامات رده بالای سیاسی و اقتصادی در کشورهای مختلف است.

درهمین راستا محققان در دانشکده فناوری و علوم دانشگاه پادشاه عبدالله عربستان سعودی تلفن هوشمندی با این قابلیت ساخته اند.

محمدمصطفی حسین یکی از محققان شرکت کننده در این پروژه می گوید:  این دستگاه برق را از باتری تلفن هوشمند به الکترودهایی که به سرعت داغ می شوند، ارسال می کند. این امر به انبساط یک ماده پلیمری خاص منجر می شد که دستگاه را منهدم می کند.

همچنین این دستگاه مجهز به ماشه ای است که می توان از راه دور دستگاه را منفجر کرد. محققان عربستانی مکانیسم خودتخریبی به وسیله چند ماشه مختلف از جمله حسگر GPS آزمایش کردند. در حالت دستگاه پس از طی مسافتی خاص از نقطه مکانی تعیین شده، خود به خود منفجر شد.

همچنین یک اپلیکیشن موبایل تهیه شده که قابلیت برقراری ارتباط با تلفن هوشمند مورد نظر را دارد و با استفاده از کلمه رمز دستگاه را منهدم می کند.

این فناوری هنوز در مرحله  آزمایش است.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است