خانه علمی پژوهشی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی خودرو خود را در خانه بسازید

با استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی خودرو خود را در خانه بسازید

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از آنا، یک استارتاپ آمریکایی به تازگی ایده‌ای را محقق کرده است که بتوانید خودروی مورد علاقه‌تان را با کمک چاپگرهای سه‌بعدی در خانه بسازید.

این استارتاپ که «دسکتاپ متال» نام دارد و در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد، در این هفته توانست مبلغ ۴۵ میلیون دلار برای چاپ سه‌بعدی قطعات خودرو، سرمایه جمع کند. بخش‌های سرمایه‌گذاری بی‌ام‌دبلیو و گوگل و شرکت «لوز» این هفته اعلام کردند که در این پروژه دسکتاپ متال سرمایه‌گذاری می‌کنند. چاپ سه‌بعدی پیشرفته قطعات فلزی به سازندگان خودرو این امکان را می‌دهد که قطعات پیچیده را سریع‌تر بسازند.

اووه هیگن، از سرمایه‌گذاران بی‌ام‌دبلیو، عقیده دارد که شرکت نوپای دسکتاپ متال چه از جهت سرعت نمونه‌سازی و چاپ قطعات با کیفیتی مثال‌زدنی و چه از لحاظ طراحی، در حال شکل دادن به رویاهای افراد و کارخانه‌ها از صنعت خودرو است.

بخش سرمایه‌گذاری بی‌ام‌دبلیو چند ماه قبل اعلام کرده بود در طی یک دهه آینده مبلغی بیش از 500 میلیون دلار در شرکت‌های نوپایی که «آینده حمل و نقل را شکل می‌دهند»، سرمایه گذاری خواهد کرد.

به همین جهت بخش سرمایه‌گذاری بی‌ام‌دبلیو، که مستقل از کارخانه خودرو سازی عمل می‌کند، به تازگی از نیویورک به سیلکون‌ولی در شمال کالیفرنیا، که مهد شرکت‌های نوپاست، نقل مکان کرده است.

ریک فولوپ، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران دسکتاپ متال، می‌گوید: «همانطور که چاپ سه‌بعدی پلاستیک تعریف تازه‌ای از نمونه‌سازی سریع را به ما عرضه کرد، چاپ سه‌بعدی فلز هم تاثیر بسیار زیادی بر نحوه به تولید انبوه نمونه‌های اولیه در تمام صنایع اصلی خواهد داشت».

دسکتاپ متال از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۵ تا کنون توانسته چیزی نزدیک به 100 میلیون دلار برای به واقعیت پیوستن رویای خود سرمایه جمع کند؛ با این حال هنوز مشخص نیست که این شرکت چطور قرار است شیوه‌های موجود چاپ سه‌بعدی فلز را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است