خانه اقتصادی‏تحليل روند یش‌بینی روندهای مهم جهانی در دنیای گرافن طی سال‌های آتی

یش‌بینی روندهای مهم جهانی در دنیای گرافن طی سال‌های آتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن

مرجع پلیمر در بازار ایران: مؤسسه اینووا ریسرچ (Innova Research) اقدام به انتشار 7 روند در حال ظهور در دنیای گرافن برای سال‌های 2017 به بعد کرده است. این روندها مربوط به انقلاب فناورانه، استانداردها و قوانین، ترکیب زنجیره ارزشی این صنعت و توسعه کاربردهای گرافن می‌شود.

گرافن

7 روند مهم حوزه گرافن

1. تداوم کاهش قیمت مواد گرافنی: قیمت مواد گرافنی نظیر فیلم‌ها و نانوپلاکت‌های گرافنی رو به کاهش است و این روند در سال 20177 ادامه خواهد یافت. البته تنها استثناء، مربوط به فیلم‌های گرافنی با ابعاد بزرگ می‌شود که به دلیل نرخ پایین تولید همچنان با محدودیت تولید روبرو است.

2. محصولات گرافنی سفارشی افزایش می‌یابد: تقاضا برای محصولات گرافنی سفارشی طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت. تولیدکنندگان گرافن با سازندگان محصول همکاری نزدیکی خواهند داشت تا کاربردهای ویژه‌ای برای گرافن به دست آید.

3. تولیدکنندگان گرافن با تمرکز روی کاربردهای ویژه، خود را متمایز خواهند کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان گرافن برای همه طیف‌های محصول، گرافن تولید می‌کنند. اما به زودی تولیدکنندگان به سوی ساختن مواد گرافنی برای استفاده در یک کاربرد خاص پیش خواهند رفت.

4. استانداردهای صنعت گرافن شکل خواهند گرفت: در حال حاضر هیچ استانداردی برای گرافن در چین وجود ندارد. سازمان استاندارد چین اولین استاندارد ملی صنعت گرافن را ارائه خواهد کرد. مشابه این کار در آمریکا و اروپا اتفاق خواهد افتاد.

5. پوشش‌های ضدخوردگی گرافن منجر به رشد کامپوزیت‌های گرافنی می‌شود: طی سال‌های آتی، با کاهش قیمت گرافن و پوشش‌های گرافنی، این محصولات در اختیار صنایع مختلف قرار خواهد گرفت. این پوشش‌ها درصنعت ادوات ورزشی و نساجی رشد خواهند داشت اما در بخش خودروسازی هنوز در مراحل اولیه خود خواهند بود.

6. گرافن در بخش ذخیره‌سازی انرژی رشد خواهد داشت، البته نه در قسمت الکترود: استفاده از گرافن در ذخیره‌سازی انرژی، مواد پخش کننده گرما، باتری‌های یون لیتیم به رشد قابل توجهی رسیده است. طی سال‌های آتی، پیل‌های خورشیدی و ابرخازن‌ها نیز از این ماده بهره‌مند خواهند شد. در مورد الکترودها، این فرآیند طی 5 سال آتی اتفاق نخواهد افتاد.

7. توسعه CPUها و دیگر ادوات منطقی با گرافن مورد توجه صنعت الکترونیک و کامپیوتر خواهد شد: طی 55 سال آینده، سپرهای EMI مبتنی بر گرافن و قطعات محافظ ESDD رشد قابل توجهی خواهند داشت. همچنین استفاده از گرافن در ساخت تراشه‌های IC و CPUها توسط شرکت‌های بزرگ انجام خواهد شد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است