خانه خبر سواحل جنوب، ابعاد اقتصادی توسعه صنایع پتروشیمی را تقویت می‌کند

سواحل جنوب، ابعاد اقتصادی توسعه صنایع پتروشیمی را تقویت می‌کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مجلس

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور زمینه مطلوبی برای رشد و توسعه دارد زیرا هم‌جوار با آب‌های آزاد و منابع خوراک است.

مجلس

تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت باشد

موسی احمدی  با اشاره به روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: این صنایع باید در مناطقی ایجاد شوند که بسترهای لازم (زیربنایی) برای رشد و توسعه آن‌ها فراهم باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم افزود: یکی از مناطق، مطلوب برای ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی، سواحل کشور به‌خصوص در مناطق جنوب کشور است؛ زیرا این مناطق ویژگی‌های دارند که روند توسعه و رشد را شتاب می‌دهند.

وی دسترسی به آب‌های آزاد به ‌منظور صادرات محصولات پتروشیمی، رفع نیاز به آب را از ویژگی‌های سواحل برای توسعه صنایع به‌خصوص پتروشیمی دانست.

عضو کمیسیون انرژی، هم‌جواری با منابع خوراک (مایع و گاز) را از سایر مؤلفه‌های مؤثر در ارزیابی ایجاد صنایع پتروشیمی دانست و گفت: هم‌جواری تأسیسات با منابع خوراک، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد که این موضوع ابعاد مثبت اقتصادی فعالیت‌ها را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به وجود مجتمع‌های پتروشیمی در استان بوشهر گفت: این منطقه بر اساس آنچه که گفته شد، همچنان توان رشد و توسعه را دارد. با این ‌وجود، باید در این روند اشتغال نیروی‌های بومی به ‌منظور رفع چالش نبود شغل مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

به گزارش پلیم پارت  سواحل خلیج ‌فارس و دریای عمان مکانی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز، قابلیت‌های خوبی برای رشد و توسعه دارند . 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است