خانه علمی پژوهشی فیلم‌های سیلیکونی با خاصیت جلوگیری از رشد باکتری

فیلم‌های سیلیکونی با خاصیت جلوگیری از رشد باکتری

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

تشخیص محل عفونت‌های باکتریایی در زخم‌ها برای اقدام سریع در برابر باکتری بیماری زای مربوطه امری ضروری می باشد. یک شاخص موضعي برای عفونت باکتریایی، افزایش دمای زخم است. این شاخص می‌تواند براي رهايش نانو محفظه‌هایی با دريچه‌های حساس به دما استفاده شود، که در دماهای کم در وضعیت بسته قرار دارند و با افزایش دما در زخم‌های عفونی باز باعث آزادسازی سیگنال‌های عوامل ضد میکروبی می‌شوند.

فیلم‌های سیلیکوني متخلخل

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در پژوهش‌های اخیر صورت گرفته، محققین نمونه اولیه وسيله ترانوستیک را ارائه کردند که بر اساس انتشار حرارتی نوعي آنتی بیوتیک فلوئورسنت از فیلم‌های سیلیکوني متخلخل پوشش يافته با پليمر است.

فیلم‌های سیلیکونی متخلخل

فیلم‌های سیلیکونی متخلخل دارای نسبت سطح به حجم زیاد و زیست سازگاری عالي می‌باشند. برای به دست آوردن یک حجم بزرگتر برای بارگیری دارو و کنترل انتشار، از منافذی به شکل بطری استفاده شد. قسمت گردنه بطری، برس‌های پاسخگو به گرما از جنس پلی دی اتیلن گلیکول متیل اتر متاکریلات (PDEGMA)، سنتز شده با روش پلیمریزاسیون ATRP، عاملدار می‌شوند تا با تغییر دما، دريچه محفظه باز و رنگينه ضد میکروب فلوئورسنت لووفلوکساسین آزاد شود. برس‌های PDEGMA دمای انحلال بحرانی كمتر(LCST)  نزدیک به دماهای فیزیولوژیکی از خود نشان می‌دهند. در دمای کمتر از LCST برس‌های PDEGMA منبسط شده و مانع از رهایش لووفلوکساسین مي‌شوند. همچنین در دمای بیشتر از LCST برس‌های PDEGMA منقبض شده و لووفلوکساسین به سرعت آزاد می شود.

در این پژوهش، انتشار لووفلوکساسین در محلول توسط طیف سنجی فلوروسنس انجام شد و مشخص گردید که سرعت انتشار دارو 9 برابر بیشتر از دماهای بالاتر از LCST نسبت به دماهای پایین آن می‌باشد. در نهايت، بارگذاری در منافذ بطری مانند، در دمای بیش از LCST، مانع از رشد باکتری های بیماری‌زای می‌گردند.

دانلود کامل مقاله:

Temperature-Controlled Antimicrobial Release from Poly(diethylene glycol methylether methacrylate)-Functionalized Bottleneck-Structured Porous Silicon for the Inhibition of Bacterial Growth

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است