خانه علمی پژوهشی دو برابر کردن عمر مفید مواد غذایی با فیلم کامپوزیتی

دو برابر کردن عمر مفید مواد غذایی با فیلم کامپوزیتی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق به توسعه مواد بسته بندی مواد غذایی سازگار با محیط زیست شده‌اند که عاری از هر گونه افزودنی شیمیایی می‌باشد و توسط فیلم کامپوزیتی برپایه کیتوزان طبیعی و عصاره دانه گریپ فروت ((GFSE تقویت می‌گردد. این مواد بسته بندی جدید به کاهش سرعت رشد قارچ و دو برابر کردن عمر مواد غذایی فاسد شدنی نظیر نان کمک خواهد کرد.

مواد غذایی و فیلم کامپوزیتی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، کیتوزان پلیمر زیست تخریب پذیر طبیعی مشتق شده از پوسته میگو و دیگر سخت پوستان است که به دلیل زیست سازگاری، غیر سمی بودن، زمان کوتاه زیست تخریب پذیری و توانایی بسیار عالی تشکیل فیلم، در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیتوزان همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی ذاتی می‌باشد. GFSE، آنتی اکسیدانی است که نیز دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، قارچ و ویروس می‌باشد.

در این پژوهش تلاش شد تا فیلم کامپوزیتی جدید، علاوه بر جلوگیری از رشد قارچ و باکتری، استحکام مکانیکی و انعطاف پذیری مناسبی را نیز ایجاد نماید که قابل مقایسه با فیلم پلی اتیلن سنتزی که معمولا در بسته‌بندی غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باشد. این فیلم کامپوزیتی خواص سدکنندگی موثری در برابر نور ماوراء بنفش دارد و از سرعت تخریب محصولات غذایی می‌کاهد.

فیلم کامپوزیتی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است