خانه اقتصادی مذاکرات جدی با شرکت توتال فرانسه و باسف آلمان برای احداث واحدهای پتروشیمی جدید در ایران

مذاکرات جدی با شرکت توتال فرانسه و باسف آلمان برای احداث واحدهای پتروشیمی جدید در ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
BASF

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات جدی با شرکت توتال فرانسه گفت: ما در زمینه احداث واحدهای اولفین و پلی‌اولفین مذاکره کرده‌ایم اما هنوز این مذاکرات نهایی نشده است. مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات روز سه‌شنبه با شرکت توتال فرانسه گفت: ما قبلا تفاهم‌نامه همکاری با این شرکت امضا کردیم و مذاکرات این دور ما جنبه رسمی‌تری داشت. وی با اشاره به اینکه هنوز پروژه‌ای برای شرکت توتال تعریف نشده است، گفت: به‌طور کلی اجرای واحدهای اولفین و پلی‌اولفین و پلیمری در عسلویه با همکاری مشترک راه‌اندازی خواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه هنوز ما به مرحله امضای قرارداد نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: هرگاه پروژه تعریف شد و به مرحله امضای قرارداد رسیدیم، آن‌گاه می‌توان درمورد حجم سرمایه‌گذاری توتال در صنعت پتروشیمی صحبت کرد.

پتروشیمی

 وی در ادامه با اشاره به جذب سرمایه‌های سرگردان در صنعت پتروشیمی گفت: قانون بودجه و بانک مرکزی این اجازه را به صندوق‌های پروژه داده است تا سرمایه‌های سرگردان را جذب و در طرح‌های مختلف پتروشیمی که بازدهی بسیار بالایی هم دارد استفاده کنند. وی گفت: ما نمی‌توانیم اوراق مشارکت در این زمینه عرضه کنیم؛ اما خود پروژه‌ها می‌توانند اقدام به عرضه اوراق مشارکت کنند. این مقام مسوول با اشاره به حضور شرکت BASF آلمان در صنعت پتروشیمی ایران گفت: ما مذاکراتی با این شرکت آلمانی داشته‌ایم که در تشکیل زنجیره ارزش با صنعت پتروشیمی همکاری کند، این مذاکرات ادامه دارد و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. وی با اشاره با مذاکره با شرکت شل گفت: این مذاکرات نیز برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی بود که همانند توتال بتوانند با همکاری مشترک طرح‌های پتروشیمی را توسعه دهیم؛ اما هنوز این مذاکرات نهایی نشده و در حد همان تفاهم‌نامه است.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است