خانه اقتصادی فروش محصولات پتروشیمی ها خارج از بورس ممنوع

فروش محصولات پتروشیمی ها خارج از بورس ممنوع

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: در یازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی شورای رقابت با رای قاطع اعضا، عرضه محصولات off در بورس به تصویب رسیده است. شرکت ملی پتروشیمی با ارسال نامه‌ای به مجتمع‌های پتروشیمی اعلام کرد مفاد تبصره مصوبه شماره ٦٠/ ٨٥٥١٤ تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۳ وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر مجوز فروش خارج بورس کالا پس از ٢ بار عرضه بدون معامله در بورس کالا بر اساس مصوبه جلسه دویست و چهل و یکم مرکز ملی رقابت تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ملغی شده و امکان استناد نخواهد داشت.

بر اساس این نامه، شرکت‌های پتروشیمی موظف هستند برای تدوین فهرست کالاهای غیر قابل فروش در بورس، مجوز خاص برای فروش داخلی از کارگروه تنظیم بازار شورای رقابت مجوز دریافت کنند که این مجوز فروش درخصوص محصولات off عرضه شده در تابلوی فرعی مجددا به تایید کارگروه رسیده، اما نیازمند اعلام به کارگروه است.

بورس کالا

بر‌اساس این مصوبه:

الف- کلیه محصولات Off و On پتروشیمی ملزم به عرضه در بورس کالا هستند. کالاهای Off در تالار فرعی عرضه خواهند شد.

ب- در صورتی که مشتری مجاز به خرید کالاهای Off۱ و Off۲، اقدام به خرید این کالاها کند، این خرید به‌عنوان سهمیه بهین‌یاب مشتری در نظر گرفته خواهد شد. بدیهی است رعایت استانداردهای اجباری بر عهده‌ مشتری است.

ج- شرکت بورس کالا اختیار دارد که در صورت تشخیص شرایط ذیل برای کالاهای Off، عرضه‌ آنها را به عرضه غیر بهین‌یاب منتقل کند:

– کالاهایی که در تالار اصلی عرضه شده و تقاضا ندارند.

– گریدهای خاص.

– کالاهای شرکت‌هایی که به تازگی پذیرش شده‌اند.

تبصره: فهرست کالاهای غیر‌بهین‌یاب باید از سوی بورس کالا به کارگروه گزارش شود.

اگر کالای Off در تالار فرعی به فروش نرفت، شرکت تولیدکننده به‌صورت موردی و با مجوز کارگروه می‌تواند آن را در خارج از بورس به فروش رساند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است