خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها برگزاری چالش نوآوری کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو

برگزاری چالش نوآوری کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تایر
مرجع پلیمر در بازار ایران: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بنا به درخواست شرکت «کویرتایر» به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر تایر در کشور به دنبال راهکاری برای «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» توسط شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فناوران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از داخل و خارج کشور، اقدام به برگزاری سومین چالش نوآوری کرده است.
تایر
چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، یکی از برنامه‏‌های مهم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که ابتدای سال جاری برگزاری آن کلید خورده است و می‌کوشد مشکلات کلیدی بنگاه‌های صنعتی یا نیازهای فناورانه صنایع مختلف کشور را از طریق جلب مشارکت پژوهشگران و فناوران کشور برطرف نماید. هم‌اکنون پس از برگزاری موفق دوره نخست این برنامه و وارد شدن دومین چالش نوآوری نانو به مرحله ارزیابی طرح‌های مفهومی پس از استقبالی بی‌نظیر از سوی پژوهشگران و فناوران دانشگاهی و صنعتی، سومین دور از چالش های نوآوری فناوری نانو از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو و به درخواست شرکت کویرتایر آغاز گردیده است.مساله و هدف محوری این چالش نوآوری «ارائه راهکاری برپایه فناوری نانو برای افزایش مقاومت تایر خودرو در برابر نفوذ هوا همزمان با کاهش ضخامت و وزن لایه داخلی تایر» است. در کشور ما سالانه حدود ۲۲ میلیون حلقه تایر با سایز‌های مختلف مصرف می‌شود که ۱۶ میلیون حلقه آن تولید داخل است و نزدیک به ۶۰ درصد مواد اولیه ساخت این تایرهای داخلی نیز از خارج کشور وارد می‌شود. از این رو با کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو که امکان کاهش چشمگیر ضخامت و وزن لایه داخلی را فراهم می نماید می‌توان از مقاومت غلتشی تایر کاست. لازم به ذکر است بهینه نمودن ضریب مقاومت غلتشی که نقشی اساسی در تعیین میزان مصرف سوخت دارد، تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا، به عنوان یکی از اولویت‌های جدی دولت و به‌ویژه سازمان حفاظت محیط زیست و نیز صرفه‌جویی ارزی در واردات مواد اولیه مصرفی خواهد داشت.

در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بنا به درخواست شرکت «کویرتایر» به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر تایر در کشور به دنبال راهکاری برای «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» توسط شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فناوران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از داخل و خارج کشور اقدام به برگزاری سومین چالش نوآوری کرده است.

کلیه علاقمندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش نوآوری شرکت کنند و از جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی همراه با امکان استفاده از شبکه آزمایشگاهی در مرحله اول چالش و جوایز ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریالی (به ترتیب برای نفرات سوم، دوم و اول) و تسهیلات تجاری‌سازی در مرحله دوم چالش بهره‌مند شوند که به طور مشترک توسط ستاد توسعه فناوری نانو و شرکت کویرتایر پرداخت می‌شود. همچنین برندگان مرحله دوم چالش فرصت همکاری برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن تا مرحله تولید انبوه با شرکت کویرتایر را خواهند داشت.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، چالش پیش‏رو طی دو مرحله برگزار خواهد شد. محققان دانشگاهی، فناوران و شرکت‏‌های دانش‌‏بنیان علاقمند به شرکت در این چالش تا تاریخ  ۱۰ اسفندماه فرصت دارند ‏تا طرح‏ مفهومی اولیه خود را از طریق پایگاه اینترنتی چالش ارسال نمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت‌نام، شرایط ارسال راه‌حل، جوایز و …) به پایگاه اینترنتی چالش مراجعه نمایند.

شایان ذکر است هم اکنون فراخوان چالش فناوری با موضوع «ساخت تیپ میکروسکوپ نیروی اتمی» نیز روی همین سامانه در دسترس است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است