خانه اقتصادی تولید 123 میلیون تن محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه ششم

تولید 123 میلیون تن محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه ششم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزایشی

مرجع پلیمر در بازار ایران: حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران‌ صبح امروز 11 بهمن ماه در کنفرانس نفت 2017، اظهار داشت: ایران با داشتن رتبه اول در منابع گاز، موقعیت استراتژیک، نیروی جوان و دسترسی به آب و بنادر شرایط ویژه‌ای برای توسعه صنایع پتروشیمی دارد و با توجه به تثبیت الگوی قیمت خوراک گاز برای واحدهای پتروشیمی استقبال از همکاری با این صنعت قابل توجه است.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که تولید محصولات پتروشیمی به 123 میلیون تن برسد، 900 هزار بشکه از میعانات گازی در پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و سیراف تبدیل به فرآورده نفتی شود.
حسینی تصریح کرد: اقداماتی جهت جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی انجام شده و بخشی از چالش‌ها مانند تضمین فاینانس بخش غیر دولتی توسط دولت، با تشکیل نهاد مستقل رگلاتوری مورد موافقت قرار گرفته و دولت مکلف شده جهت ارتقاء رتبه ایران در فضای کسب و کار، رقابت‌پذیری و حقوق مالکیت در برنامه ششم توسعه اقدام کرده و زمینه عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی فراهم شود.

محصولات پتروشيمي
وی خاطرنشان کرد: در هیچ بازه زمانی اقتصادی تا این حد اتحاد بین قانونگذار، مجری و بخش خصوصی مهم نبوده است.
وی با بیان اینکه ایران در حال دوره گذار از یک اقتصاد خام‌ فروش دولت‌ محور به اقتصاد محصول‌ فروش بازار مدار است، اظهار داشت: امروز اهمیت بخش خصوصی واقعی، بازار رقابتی و آزاد و شفافیت تجاری برکسی پوشیده نیست. برای ساختن اقتصادی رقابت‌پذیر، مقاوم و مستقل و گذر از خام‌فروشی ما نیازمند بخش خصوصی قدرتمند، هوشمند و بازاری آزاد و رقابتی هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم ترین سند راهبردی کشور با تاکید بر اصل44 راه را برای رسیدن به این اهداف هموار کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند به عنوان مشاور نهادهای اجرایی و نظارتی به بهبود فضای کسب و کار کمک کند خاطرنشان کرد: این مهم باید با اهتمام دولت، نظارت مجلس و تلاش بخش خصوصی به انجام برسد. البته بخش خصوصی نیز باید با افزایش توان خود و در نظر گرفتن منافع ملی در پذیرش مسئولیت و تعهد بکوشد تا این روند با اطمینان بیشتری شکل گیرد.
وی تاکید کرد:‌ بخش خصوصی باید با شفاف‌سازی در صورت‌های مالی، اصلاح ساختار داخلی کشورها و رتبه‌بندی توسط شرکت‌های بین‌المللی خود را برای همکاری با شرکت‌های خارجی مهیا کند.

منبع: میزان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است