خانه خبراخبار اقتصادی خروج شل از طرح مشترک خروج شل از طرح مشترک پتروشیمی با سابک عربستان با سابیک عربستان

خروج شل از طرح مشترک خروج شل از طرح مشترک پتروشیمی با سابک عربستان با سابیک عربستان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
shell

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نفتی انگلیسی- هلندی رویال داچ- شل به تازگی موافقت کرد تا 50 درصد سهام خود را در طرح مشترک موسوم به پتروشیمی صدف (sadaf) با قیمت 820 میلیون دلار به شرکت سابک عربستان سعودی واگذار کند. خروج از این طرح مشترک با شرکت سابک تازه ترین اقدام شل در ادامه مجموعه ای از واگذاری های سهام این شرکت در حوزه های مختلف برای کاهش قرض ها و هزینه ها بود.


قرارداد اخیر، مالکیت کل طرح یادشده را به شریک شل یعنی پتروشیمی سابک واگذار می کند. این قرارداد همچنین پایان بخش همکاری 37 ساله این دو شرکت محسوب می شود. شرکت پتروشیمی صدف بزرگترین مجموعه پتروشیمی خاورمیانه را در اختیار دارد که 6 مجتمع بزرگ آن در شهر بندری جبیل عربستان در مجموع از ظرفیت ترکیبی تولید چهار میلیون تن در سال برخوردارند.
سابک اعلام کرد که به دنبال پایان همکاری پیش از موعد با شرکت شل که قرار بود در سال 2020 اتفاق بیفتد؛ قادر خواهد بود تا ضمن بهینه سازی عملیات و سرمایه گذاری در این مجموعه، فعالیت های تاسیسات موجود را با دیگر شرکت های زیرمجموعه یکپارچه و ادغام کند.
شل، قصد دارد تا با خروج از چند طرح مشترک در سراسر جهان، تا پایان سال 2018 میلادی 30 میلیارد دلار جمع آوری و سرمایه گذاری های خود را در طیف محدودتری از فعالیت های با سوددهی بیشتر متمرکز کند.
این شرکت همچنین ماه گذشته میلادی از طرح پالایشی  Showa Shell در ژاپن طی قراردادی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون دلار خارج شد. به علاوه مذاکرات برای خروج شل از طرح مشترک پالایشی Motiva با شرکت آرامکو عربستان در ایالات متحده در جریان است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است