خانه علمی پژوهشی تولید پلاستیک قابل بازیافت با استفاده از ترکیبات شیمیایی برگ های سوزنی درخت کاج

تولید پلاستیک قابل بازیافت با استفاده از ترکیبات شیمیایی برگ های سوزنی درخت کاج

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان مرکز فناوری‌های شیمیایی پایدار در دانشگاه بث انگلیس، نوع جدیدی از پلاستیک قابل بازیافت را با استفاده از ترکیبات شیمیایی برگ های سوزنی درخت کاج تولید کردند.

این پلاستیک جدید که pinene نام دارد، یک ماده شیمیایی معطر است که بوی خاص درخت کاج را تولید می‌کند و از ضایعات صنایع کاغذسازی به دست می‌آید. این نوع پلاستیک در طبیعت به طور کامل تجزیه می شود و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

در حال حاضر پلیمرهایی که به عنوان پلاستیک زیست‌تخریب پذیر شناخته می‌شوند، در واقع حاصل ترکیب مواد عالی به دست آمده از نیشکر یا ذرت با ماده‌ای موسوم به کاپرولاکتون هستند که موجب انعطاف‌پذیری پلیمر می‌شود. کاپرولاتون از نفت خام به دست می‌آید و در نتیجه پلیمرهایی که به این شیوه تولید می شوند، به طور کامل قابل تجزیه در طبیعت نیستند.

این تحقیقات به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگتر با هدف شناسایی و استفاده از مواد شیمیایی زیستی به عنوان جایگزینی برای مواد خام حاصل از نفت به منظور تولید محصولات کاربردی به اجرا درآمده است.

این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و تنها چند گرم از پلاستیک pinene تولید شده است؛ اما محققان در تلاشند تا فرآیند تولید آن را به‌گونه‌ای توسعه دهند که در آینده نزدیک امکان تولید انبوه و صنعتی این نوع پلاستیک فراهم شود.

محققان امیدوارند این نوع پلاستیک در زمینه های مختلف از جمله صنایع بسته بندی و مواد غذایی و حتی صنایع پزشکی کاربرد داشته باشد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Polymer Chemistry منتشر شده است.

منبع: پپنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است