خانه اقتصادی جزئیات واگذاری پتروشیمی دماوند اعلام شد

جزئیات واگذاری پتروشیمی دماوند اعلام شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Damavand PetroChemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: حسین شهریاری مدیرعامل طرح پتروشیمی دماوند درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: روز دوشنبه مهلت ارائه پاکت برای شرکت در مزایده برای واگذاری طرح پتروشیمی دماوند، پایان یافت و بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی تا چند روز آینده به طور رسمی فروش سهام به کنسرسیوم مذکور ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از ابلاغ سازمان خصوصی‌سازی، کنسرسیوم خریدار پتروشیمی دماوند 20 روز برای عقد قرارداد و واریز 10 درصد  قیمت سهام فروخته شده فرصت دارد و تا پایان بهمن ماه این امر صورت خواهد گرفت؛ پس از آن سازمان خصوصی سازی به پتروشیمی دماوند اعلام می کند که دفاتر باید منتقل شوند.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند با تاکید براین که پتروشیمی دماوند از بلاتکلیفی رها شد، گفت: برپایه اعلام سازمان خصوصی سازی سه شرکت هلدینگ خلیج فارس 30 درصد سهام، ساتا 25 درصد و نفت و گاز پارسیان نیز 25 درصد سهام را در قالب یک کنسرسیوم دراختیار می گیرند و 20 درصد سهام پتروشیمی دماوند نیز دراختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی باقی می ماند.

شهریاری با اشاره به بلاتکلیفی پتروشیمی دماوند در چند سال گذشته ابراز امیدواری کرد که پس از مشخص شدن مالکیت این طرح پتروشیمی، سرمایه گذاری مناسب با طرح با هدف شتاب در ساخت تحقق یابد.

به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و در راستای تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی فعالیت می کند.

خوراک طرح تامین یوتیلیتی و شبکه آفسایت فاز 2 پتروشیمی، در منطقه فاز 2 عسلویه (غرب فاز 1)، گاز سوخت، هوا و آب دریا است و در زمینی به مساحت تقریبی 90 هکتار واقع شده است.

واحد های تصفیه پساب های صنعتی و زباله سوز، ایستگاه های اصلی و فرعی تقلیل فشار گاز، طراحی خطوط فلر، ایستگاههای آب آتش نشانی، ایستگاههای پست برق 20/230 کیلو ولت، پست برق 400/230 کیلو ولت و پست تطبیقی 132/230 کیلوولت از پروژه هایی هستند که علاوه بر شبکه انتقال خوراک، محصولات و یوتیلیتی، در واحد آفسایت پیش بینی شده اند.

سهام پتروشیمی در شش مرحله واگذاری پیشین به دلیل ارزش بالا، خریدار نداشته است و هم اکنون دماوند که تامین کننده یوتیلیتی پتروشیمی است، به یکی از دغدغه های پتروشیمی های منطقه عسلویه تبدیل شده چرا که طرح های در حال ساخت ونیزمجتمع های پتروشیمی با افزایش توان تولید و توسعه نیازبه یوتیلیتی بیشتری دارند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است